خبرگزاری کار ایران

ایجاد ۱۳۱ سایت جدید مخابراتی در خراسان رضوی/ تحریم ها مانع نصب تکنولوژی ۵G در سطح استان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۶۴۸

مدیر شرکت مخابرات استان خراسان رضوی گفت: شرکت مخابرات آمادگی نصب تکنولوژی ۵G را در سطح استان دارد اما تحریم‌ها باعث عدم تحقق این موضوع شده است.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسن اروجی، مدیر شرکت مخابرات استان خراسان رضوی در یازدهمین نشست خبری قرارگاه مرکزی زائرین خراسان رضوی که با حضور اعضای کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد اجرایی خدمات سفر برگزار شد، گفت: شرکت مخابرات در سه حوزه تلفن ثابت، دیتا و تلفن همراه فعالیت می‌کند. برای ایام نوروز ۱۳۱ سایت جدید در استان ایجاد شد که ۸۷ سایت در مشهد بود. همچنین ۴۱۴ سایت میز ارتقاء تکنولوژی دادیم. در سال جدید هیچ مشکل در سطح حرم و اطراف حرم مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه همه خدمات در حوزه ارتباطات در بستر تلفن ثابت کار می‌کند و اگر در تلفن ثابت مشکلی پیش آید، هیچ کاری انجام نمی‌گیرد، افزود: در ایام نوروز شیفت پراسخگویی داشتیم و ۸۰ محل پاسخگویی برای زائرین در سطح شهر و بین شهری پیش بینی شده بود.

اروجی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و کار توسعه‌ای انجام شد که ۶۵ درصد متعلق به شهر مشهد بود. برای سال آینده برنامه ریزی مفصل داریم. شرکت مخابرات آمادگی نصب تکنولوژی ۵G را در سطح استان دارد اما تحریم‌ها باعث عدم تحقق این موضوع شده است.

امین بیاتی، معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات د این نشست اظهار کرد: برای بهبود وضعیت کیفیت سرویس‌دهی در محدوده حرم و شهر مشهد به تبع کل استان اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که امسال این اقدامات هماهنگ‌تر و بهتر بود. هماهنگی بی‌نظیر با آستان قدس رضوی نیز منجر به این شد که در تعطیلات نوروز توانستیم سرویس باکیفیتی ارایه دهیم.

وی افزود: چهار سایت سیار ارتباطی در محدوده حرم قرار گرفت که پوشش صوت و اینترنت را افزایش دهد. هشت سایت جدید همراه اول نیز راه‌اندازی شد. چهار سایت نیز توسط شرکت ایرانسل که ۲ سایت اطراف و ۲ سایت داخل حرم قرار داد به ۵G ارتقا پیدا کرد. مجموع این اقدامات افزایش ۳/۵ برابری ظرفیت درحرم در مقایسه با ایام مشابه را داشته باشیم که این در بستر فیبر نوری محقق شد.

معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی تصریح کرد: کیفیت شبکه به صورت لحظه‌ای بررسی می‌شود تا اگر مشکلی وجود داشت برطرف شود. گشت‌های فنی و زیرساختی نیز به صورت ۲۴ ساعته در حال بررسی هستند

حمیدرضا رضائی‌نیا، مدیر ارتباطات زیر ساخت خراسان رضوی نیز بیان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت از مجموعه وزارت ارتباطات و از شرکت‌های مادرتخصصی بوده که وظیفه عمده آن نگهداری و توسعه ارتباطات زیرساخت کشور است.

وی بیان کرد: یکی از جنبه‌های تخصصی کار این شرکت تامین پهنای باند اینترنت کشور بوده که این کار را با ۷۱ هزار و ۳۲۷ کیلومتر فیبر نوری در سطح کشور انجام می‌دهد. از این مجموعه ۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر در استان خراسان رضوی قرار دارد که پهنای باند ۱.۴۶ ترابیت بر ثانیه را تامین می‌کند.

رضائی نیا اظهار کرد: اتفاق ویژه‌ای که امسال رخ داد این بود که کارگاه‌هایی که در مسیر فیبر نوری قرار داشتند را از ۱۵ اسفند تعطیل کردیم تا اتفاقی برای فیبر نوری نیفتده قطعی هم نداشتیم و توانستیم امکان ارتباطات را برقرار کنیم. سال گذشته با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم ترمیم کابل فیبر‌های دریایی را انجام دهیم،که این تکنولوژی فقط در اختیار ۵ کشور جهان بود. امسال دو طرح کلان در خراسان رضوی داریم که یکی از این طرح‌ها ایجاد قطب مرکز داده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز