خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کاهش شدید دما از فردا در شمال غرب، غرب و نوار شمالی ایران/ بارش برف در برخی استان‌ها و احتمال انسداد معابر

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۲۳۷

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از بارش برف در برخی استان‌ها و احتمال انسداد معابر در روزهای جمعه و شنبه خبر داد و گفت: از روز جمعه تا یکشنبه شاهد کاهش شدید دمای هوا در مناطقی از شمال غرب، غرب و نوار شمالی کشور خواهیم بود که می‌تواند برای محصولات کشاورزی بخصوص محصولات باغی خطرناک و خسارت‌بار باشد.

«صادق ضیائیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت پیش‌بینی‌های هواشناسی تا امروز پنجشنبه 10 فروردین 1402 توضیح داد: از روز جمعه تا یکشنبه شاهد کاهش شدید دمای هوا در مناطقی از شمال غرب، غرب و نوار شمالی کشور خواهیم بود که می‌تواند برای محصولات کشاورزی بخصوص محصولات باغی خطرناک و خسارت‌بار باشد. بنابراین کشاورزان از همین حالا باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی و خسارت دیدن اراضی زراعی و باغات خود را اتخاذ کنند. 

وی افزود: با توجه به کاهش شدید دما در روزهای جمعه تا یکشنبه، سازمان هواشناسی برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان هشدار قرمز صادر کرده و همچنین برای استان‌های کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، غرب استان قزوین، نیمه شمالی استان البرز و نیمه شمالی استان تهران هشدار نارنجی صادر شده است. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: امروز (پنجشنبه) بارش‌ها به صورت پراکنده و خفیف در ساعات بعد از ظهر در شمال غرب کشور رخ می‌دهد، اما بارندگی‌های شدید از روز جمعه آغاز خواهد شد و فردا در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، زنجان، البرز، تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان شاهد بارش‌های قابل توجهی خواهیم بود. 

ضیائیان در ادامه گفت: فردا در محورهای مواصلاتی بین استان‌های گیلان و مازندران با سایر استان‌ها شاهد بارش برف خواهیم بود و بارش برف در جاده‌های بین استان‌های گیلان با اردبیل به صورت سنگین رخ خواهد داد که می‌تواند باعث انسداد این محورها شود. همچنین روز جمعه در استان اردبیل به‌ویژه در نیمه جنوبی این استان بارش برف به صورت سنگین پیش‌بینی می‌شود. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: روز جمعه در ارتفاعات استان‌ آذربایجان غربی به‌ویژه در غرب این استان شاهد بارش برف خواهیم بود و در استان آذربایجان شرقی نیز بارش برف رخ می‌دهد. فردا همچنین بارش برف را در ارتفاعات و محورهای کوهستانی و سردسیر استان‌های کردستان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی مشاهده خواهیم کرد. 

وی در ادامه اظهار داشت: در روز شنبه نیز در شمال استان آذربایجان غربی و همچنین استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز، زنجان، نیمه شمالی استان تهران و نیمه شمالی استان قزوین شاهد بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهیم بود. در روز شنبه در استان‌های مازندران و گلستان بارندگی‌ها به صورت شدید رخ خواهد داد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: با توجه به این که پیش‌بینی می‌شود در روزهای جمعه و شنبه شاهد افزایش حجم سفرهای جاده‌ای باشیم، به هموطنان توصیه می‌کنیم که در این روزها مدیریت سفر داشته باشند تا درگیر مشکلات جوی در طول مسیر نشوند. 

ضیائیان ادامه داد: در روز شنبه در محورهای مواصلاتی بین استان مازندران با استان‌های تهران و البرز و همچنین در محورهای بین استان سمنان با استان‌های مازندران و گلستان شاهد بارش شدید برف خواهیم بود که می‌تواند مشکلاتی جدی را در وضعیت تردد در جاده‌های این مناطق ایجاد کند. همچنین در روز شنبه بارش برف در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور درباره پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی روز 13 فروردین نیز گفت: در روز طبیعت پدیده جوی مخاطره‌آمیزی در سطح کشور پیش‌بینی نمی‌شود، البته در ساعت‌های بعد از ظهر در برخی نقاط استان خراسان رضوی و همچنین ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و اردبیل شاهد بارش‌های پراکنده‌ای خواهیم بود که همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود. 

وی در پایان تصریح کرد: خلیج فارس در سواحل استان‌های خوزستان، هرمزگان و بوشهر از روز شنبه 12 فروردین تا سه‌شنبه 15 فروردین طوفانی خواهد بود و شاهد افزایش ارتفاع امواج در این مناطق خواهیم بود. مناطق ساحلی دریای خزر نیز در روزهای جمعه و شنبه به صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز