خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بارش برف و باران در ۱۷ استان کشور در روزهای جمعه و شنبه/ کاهش محسوس دما در غرب و شمال غرب ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۰۶۲

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در روزهای جمعه و شنبه در ۱۷ استان کشور خبر داد و گفت: از روز جمعه تا یکشنبه در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور شاهد کاهش محسوس دما خواهیم بود که می‌تواند خساراتی را برای محصولات کشاورزی به همراه داشته باشد.

"صادق ضیائیان" در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی تا امروز چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ توضیح داد: امروز برای اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود، اما فعالیت سامانه جدید بارشی از پس‌فردا آغاز خواهد شد و در روز جمعه، در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، قزوین، البرز و تهران شاهد بارندگی خواهیم بود. 

وی افزود: بارندگی‌ها در روز جمعه در استان‌های اردبیل، زنجان، لرستان، گیلان و محورهای مواصلاتی بین استان تهران با استان‌های البرز، گیلان و مازندران شدید خواهد بود و در ارتفاعات این استان‌ها بارش‌ برف رخ می‌دهد. همچنین پیش‌بینی می‌شود در مسیرهای بین استان اردبیل با استان‌های گیلان و زنجان بارش برف به صورت سنگین رخ دهد که می‌تواند مشکلاتی را برای ترددهای جاده‌ای ایجاد کند. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: در روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردیبل و گیلان شاهد بارش پراکنده باران خواهیم بود و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف رخ می‌دهد. همچنین در روز شنبه در محورهای مواصلاتی بین استان‌های گیلان و مازندران با سایر استان‌ها شاهد بارش باران و برف و لغزندگی جاده‌ها خواهیم بود. 

ضیائیان در ادامه گفت: در روز شنبه همچنین در استان‌های خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی شاهد بارندگی خواهیم بود و در این روز در استان مازندران بارندگی‌ها با شدت بالایی رخ می‌دهد. 

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: در روزهای جمعه و شنبه احتمال لغزندگی جاده‌ها و مشکلات تردد در محورهای مواصلاتی شمال و شمال غرب کشور بالا است و به هموطنان توصیه می‌شود تا حد امکان در این روزها از تردد در جاده‌ها خودداری کنند و سفر خود را به روزهای دیگری موکول کنند. 

ضیائیان همچنین به کاهش محسوس دما در روزهای آتی در مناطق غرب و شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: از روز جمعه تا روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان و چهارمحال و بختیاری شاهد افت محسوس دمای هوا خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: کاهش محسوس دما در روزهای جمعه تا یکشنبه در استان‌های ذکرشده می‌تواند خساراتی را برای محصولات کشاورزی به همراه داشته باشد و توصیه می‌شود که کشاورزان از همین حالا برای کاهش خسارات احتمالی به باغات خود تمهیدات لازم را اتخاذ کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز