خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بارش شدید باران در ۹ استان کشور/ لزوم احتیاط شدید در رانندگی و پرهیز از سفر‌های غیرضروری

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۶۰۸

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور از وقوع بارش شدید در ۹ استان کشور طی امروز خبر داد و از عموم شهروندان خواست با توجه به احتمال لغزندگی معابر، در هنگام رانندگی احتیاط شدید داشته باشند و از سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.

«صادق ضیائیان» درباره آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی امروز دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲ به خبرنگار ایلنا گفت: امروز در اغلب نقاط کشور شاهد بارندگی خواهیم بود، اما بارندگی‌ها در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهر، غرب خراسان رضوی و جنوب خراسان شمالی به صورت شدید خواهد بود. 

وی افزود: امروز بارش‌های پراکنده‌ای را در سایر نقاط کشور یعنی بیشتر استان‌ها مشاهده خواهیم کرد. در روز جاری همچنین خلیج فارس در سواحل استان‌های هرمزگان و بوشهر مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: امروز همچنین وزش باد موقت در بسیاری از استان‌ها روی خواهد داد، بنابراین شهروندان در استفاده از چادرهای مسافرتی احتیاط کنند و در استان‌هایی که بارندگی‌های شدید رخ می‌دهد، از سفرهای غیرضروری خودداری ورزند. 

ضیائیان با تاکید بر این که حتی بارش‌های اندک نیز می‌تواند باعث لغزنده شدن محورهای مواصلاتی شود، عنوان کرد: از عموم مردم می‌خواهیم در هنگام رانندگی در تمام راه‌های کشور احتیاط لازم را داشته باشند. 

این کارشناس هواشناسی درباره پیش‌بینی وضع هوای فردا نیز گفت: برای فردا ۸ فروردین ۱۴۰۲، اگرچه بارش‌های پراکنده‌ای را در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، اصفهان، یزد و ارتفاعات تهران، البرز و سمنان خواهیم داشت، اما عمده بارندگی‌ها در استان‌های شرقی کشور نظیر خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رخ خواهد داد. فردا در بخش‌های شمالی خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب خراسان جنوبی و استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بارش‌ها به صورت شدید روی می‌دهد. 

وی در پایان تصریح کرد: فردا در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، دریای عمان مواج خواهد بود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز