خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس خبر داد؛

جابجایی ۳۴۷ هزار مسافر از ابتدای نوروز ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۸۸۷

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس گفت: طی ایام نوروز امسال و از آغاز اجرای طرح نوروزی تا 7 فروردین 1402 ، 347 هزار و 212 نفر از طریق ناوگان عمومی استان جابجا شده اند.

به گزارش ایلنا، علیرضا راستیار با بیان اینکه از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا هفتم فروردین ماه ۱۴۰۲ تعداد 347 هزار و 212 نفر مسافر از طریق ناوگان عمومی مسافر استان جابجا شده اند، اظهار داشت: برای جابجایی این تعداد مسافر، 27 هزار و 288 سفر صورت گرفته است.

دبیر کمیته حمل و نقل سوخت ستاد خدمات سفر استان فارس ادامه داد: از مقصد پایانه‌های مسافربری شیراز به سایر نقاط کشور 13 هزار و 425 سفر با جا به جایی 194 هزار و 666 مسافر انجام شده است.

راستیار بیان کرد: همزمان با آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور ۳ هزار و ۷۸۴ زائر توسط ۸۶ دستگاه اتوبوس مربوط به ناوگان حمل ونقل عمومی استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور (اردوی راهیان نور) اعزام شدند که از این تعداد 48 سفر با 2 هزار و 112 مسافر مربوط به شیراز بوده است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس تصریح کرد: طی مدت یاد شده همچنین به منظور حفظ وارتقای خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی، گشت‌های نظارت و بازرسی ناوگان حمل و نقل عمومی با تمام توان خود و به صورت مستمر در طول ساعات شبانه روز توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک و حمل و نقل مسافر انجام می گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس همچنین گفت: در این ایام، راهداران در قالب ۱۳۰ تیم گشتی سیار با 320 انواع ماشین آلات در جاده ها مستقر هستند و به ارائه خدمات به کاربران جاده ای هستند.

 وی خاطرنشان کرد :52 راهدارخانه و بیش از 60 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی درسطح محورهای استان نیز در حال خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند و هم چنین آمادگی پذیرش استقرار اضطراری مسافران در راه مانده را نیز دارند.

وی در پایان سخنان خود ضمن یادآوری نکات ایمنی تاکید کرد که مسافران ضمن زمان بندی مناسب سفر خود در بازه های نوروزی به رعایت نکات ایمنی اهتمام ورزند و رانندگان در طول مسیر هر دو ساعت یکبار در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی استراحت کوتاه کنند و از همه کاربران جاده ای می خواهیم با رعایت قوانین و مقررات رانندگی حافظ سلامت خود و خانواده هایشان باشند.

بر اساس این گزارش طرح نوروز ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند ماه 1401 آغاز و تا ۱۴ فرودین ماه جاری ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز