خبرگزاری کار ایران

فرماندار آبدانان:

زلزله مورموری خسارت مالی و جانی نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۳۴۳

فرماندار آبدانان و رئیس ستاد بحران این شهرستان گفت: در پی وقوع زلزله ۴.۷ ریشتری در شهر مورموری، تا کنون گزارشی از خسارت جانی و مالی در این بخش گزارش نشده است.

به گزارش ایلنا، یدالله حاتمی اظهار کرد: در پی وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر در بخش کلات مورموری که در عمق ۱۸ کیلومتری سطح زمین‌ گزارش شده است، شدت و حرکت زمین و لرزش ساختمان‌ها در شهرهای آبدانان و سرابباغ و روستاهای تابعه و بویژه در شهر مورمور ی احساس شد.

وی افزود: در پی وقوع این زمین لرزه مردم شهر مورموری برای دقایقی به بیرون از منازل آمدند که خوشبختانه این زمین لرزه خسارت جانی و مالی نداشته و تاکنون هیچگونه خسارتی حتی برای سازه های نا ایمن نیز گزارش نشده است.

فرماندار آبدانان ابراز کرد: هم اکنون تیم ارزیاب به سمت شهر مورموری گسیل شده اند و ستاد مدیریت بحران این شهرستان تشکیل شده است و کلیه دستگاه های امدادرسان و خدمات رسان در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز در این خصوص اظهار کرد: بر اساس داده های موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع این زمین لرزه ساعت ۲۲:۴۳ دقیقه و ۳۴ ثانیه شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲در طول جغرافیایی ۴۷.۶۷۳ و عرض جغرافیایی ۳۲،۷۲۰ و در عمق ۱۸ کیلومتری زمین بوده است.

مجید بگلریان تصریح کرد: خسارت جانی یا مالی ناشی از وقوع این زمین لرزه تاکنون مخابره نشده است، اما از مردم خواسته شده که نکات ایمنی را رعایت کنند.

فرماندار دهلران نیز با اشاره به احساس این زمین لرزه در این شهر، گفت: دقایقی پیش زلزله ای به قدرت ۴/۷ ریشتر در مورموری حادث شد و در شهرستان دهلران بخصوص بخش های دشت عباس و موسیان کاملا احساس شد.

لطیف صادقی ابراز کرد: برابر بررسی های میدانی بخشداران و دهیاران تاکنون خسارت چندانی گزارش نشده و یگانهای امداد و نجات و اعضای ستاد بحران در حالت آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز