خبرگزاری کار ایران

بر اساس پیش بینی هواشناسی؛

خوزستان و نیمه غربی کشور ششم فروردین بارانی می شوند / مواج شدن خلیج فارس و احتمال طغیان رودخانه ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۹۱۸

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، ورود توده باران زا از ششم فروردین خوزستان و تعدادی از استان های کشور را بارانی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، بر اساس این پیش بینی، از روز یکشنبه (ششم فروردین ماه) سامانه بارشی گسترده‌ای وارد کشور می‌شود.

با ورود این سامانه، خوزستان و تمام استان‌های واقع در نیمه غربی کشور شاهد بارش خواهند بود. استان‌هایی از جمله آذربایجان غربی وشرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان و قزوین، البرز، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، شمال بوشهر و شمال استان فارس بارندگی را تجربه خواهند کرد. 

شدت این بارش در شمال خوزستان و غرب چهارمحال بختیاری از قابل ملاحظه‌ است که می‌تواند همراه با مخاطراتی باشد.

سازمان هواشناسی کشور به هموطنان هشدار داده که نباید در این روزها در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها قرار بگیرند چراکه احتمال سیلابی شدن آن‌ها وجود دارد. تا حد امکان از سفر غیرضروری به این استان‌ها خودداری کنند یا حداقل سفرهای خود را در روز شنبه انجام دهند که هوای بهتری خواهیم داشت. 

در خلیج فارس نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه (ششم و هفتم فروردین) دریا مواج خواهد بود و وزش باد شدید در مناطق ساحلی و دور از ساحل خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز