خبرگزاری کار ایران

احتمال افزایش ۴۲ درصدی نرخ تاکسی در مشهد/ فعالیت حدود ١٢هزار تاکسی در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۸۸۰

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: ۱۲ هزار تاکسی در مشهد برای جابه جایی مسافران و زائران رضوی در ایام تعطیلات نوروز فعال و آماده خدمات رسانی هستند.

به گزارش ایلنا از مشهد، احمد محبی در نشست خبری پیرامون بررسی روند خدمات رسانی به زائران و اطلاع رسانی تمهیدات صورت گرفته افزود: همچنین در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران و مسافران سامانه جامع قفل و مرخصی‌های تاکسی داران تا پنجم عید لغو شده است.

وی ادامه داد: در نظارتهای امسال مصوبه آیین نامه انضباطی جدید و بارگذاری مباحث قهری برای متخلفان و موارد تشویق برای رانندگان تاکسی قانونمند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین در راستای خدمت رسانی بهتر به زائران، تاکسیهای بیسیم شامل ۱۳۳، ۱۸۳، ۱۸۲۹، ۱۸۶۰ همه به حالت آماده باش هستند.

محبی بیان کرد: استفاده از ۱۲۰ بازرس، سربازرس و متصدی در اکیپ های گشتی، افزایش تعداد ایستگاه های رسیدگی به شکایت از سه به ۱۰ ایستگاه ، اختصاص ۱۵ ایست و بازرسی فعال علاوه بر ایستگاه های اطراف حرم از جمله تمهیدات پیش بینی شده در نوروز امسال است.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان این که تنها در شهر مشهد هزینه ها بر اساس تاکسی متر محاسبه می‌شود، افزود: در سایر شهرها هزینه‌ها بر اساس کورسی یا نقطه به نقطه محاسبه می شود، به منظور اطلاع رسانی از هزینه های تاکسیرانی، هفت هزار برچسب نرخنامه تاکسیرانی چاپ و در تاکسی‌ها نصب شده است.

وی ادامه داد: همچنین به صورت آزمایشی سه دستگاه هوشمند برای صدور برگه سفر با نرخ مشخص برای زائران و مسافران در فرودگاه، پایانه مسافربری و پروازهای خارجی شهر مشهد نصب و راه اندازی شده است.

محبی با بیان اینکه امسال به خودروهای گشت روزانه ۲۴ خودرو اضافه شد، بیان کرد: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون هزار و ۶۰۶ گشت مشترک با بازرسان صمت و تعزیرات حکومتی خراسان رضوی انجام شده است که طی این بازدیدها ۴۰ عملکرد مطلوب و نیز ۵۰۸ تخلف ثبت شده است که برای متخلفان کدهای منفی ارسال شده است و هشت خودرو به دلیل نداشتن مدرک و دریافت نرخ مازاد به پارکینگ منتقل شدند.

وی با اشاره به احتمال افزایش ۴۲ درصدی نرخ تاکسی در مشهد گفت: افزایش نرخ تاکسی ها بر اساس مدل بالا و یا مدل پایین بودن تاکسی ها متفاوت خواهد بود، به طور مثال برای تاکسی پراید بین ۲۵ تا ۳۰ درصد ممکن است افزایش نرخ صورت گیرد تا رانندگان برای نوسازی خودروهای خود اقدام کنند و برای خودروهای فرسوده افزایش نرخ در سال جدید اعمال نخواهد شد.

به گفته وی، نرخ شناور فقط ویژه تاکسی های اینترنتی است، تاکسی های اینترنتی زیر نظر سازمان صنعت و معدن فعالیت دارند که در حال پیگیری هستیم تا در تاکسی های اینترنتی علامت نشانه نصب شود.

معاون هماهنگ کننده امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شهرداری مشهد و تهران موظف شده اند از شبکه حمل و نقل اتوبوس رانی خود در صورت اضطرار برای بازگشت زائران کمک بگیرند تا بدین طریق بخشی از حمل و نقل راه ها و شهرهای نزدیک را بتوانند از این طریق راهبری کنند و ناوگان اصلی حمل و نقل جاده ای را برای سفرها و مسیرهای دورتر استفاده کنند.

حجت گنابادی نژاد بیان کرد: همچنین امسال در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی۲ مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت عملیاتی این حوزه نسبت به سال قبل تصویب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز