خبرگزاری کار ایران

کاهش ۷۰ درصدی فروش پوشاک در فارس نسبت به سال گذشته؛

سردی بازار پوشاک شیراز در آستانه سال نو/بسیاری مردم قدرت خرید لباس برای یک فرزندشان هم ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۹۱۰

گرانی محصولات در برابر درآمدهای ناچیز مردم در آستانه نوروز باعث شده تا تنها قشر کمی از مردم رخت نو بر تن کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز با گذری در خیابان ها و پاساژ های شیراز به راحتی بی رمقی و عدم تمایل مردم برای خرید لباس را متوجه می شوید و زمانی که دلیل نخریدن لباس را از آنها می پرسی تنها به یک دلیل و آن هم وضعیت بد مالی و اقتصادی اشاره می کنند.

از سویی دیگر در آستانه سال نو و با نزدیک شدن به عید باستانی نوروز یکی از بازارهای مهمی که مردم برای خریدن اقلام و کالاهای موردنظر خود به آن مراجعه می‌کنند، بازار پوشاک است. در سال ۱۴۰۱ تولیدکنندگان پوشاک ایرانی شرایط مناسبی را به لحاظ تأمین مواد اولیه ونوسانات نرخ ارز تجربه نکردند اما، با این حال برای فروش ویژه در شب عید برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیدند که متأسفانه با سردی بازار مواجه شدند.

پوشاک در اولویت نیست

از همین رو رضایی رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز می گوید که متاسفانه وضعیت بازار پوشاک در شیراز همانند دیگر اصناف فوق العاده بد و اسفناک است، و در حال حاضر گرانی پوشاک و در اولویت نبودن لباس باعث شده تا مردم از خرید پوشاک در ایام نوروز استقبال نکنند.

کامران رضایی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه بالا بودن هزینه ها سبب شده که درآمدهای مردم کفاف بسیاری از موضوعات را نمی دهد، می افزاید: اما در حال حاضر وضعیت بازار پوشاک در شیراز به هیچ وجه مناسب نیست و مغازه داران در شرایط خوبی در ایام قبل از عید به سر نمی برند.

مردم قدرت خرید لباس برای یک فرزند هم ندارند

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز با بیان اینکه در حال حاضر مردم به ناچار شاید برای فرزندانشان لباس خریداری کنند، ادامه می دهد: در شرایط فعلی بسیاری از افراد و مراجعه کنندگان توانایی خرید لباس حتی برای یک فرزند هم ندارند که همه این دلایل باعث شده تا مغازه داران لباس فروشی و مردم سرخورده شوند.

رضایی با اشاره به اینکه شوربختانه در شرایط فعلی درآمدهای مردم دیگر کشش خرید بسیاری از محصولات را ندارد، می گوید: در حال حاضر بالا بودن هزینه ها باعث شده تا مشکلات برای مردم ایجاد شود و بسیاری از افرادی که درآمدشان زیر 10 میلیون تومان است خیلی از خرید پوشاک استقبال نمی کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز با بیان اینکه بازار پوشاک قبل از نوروز در سال جاری در شیراز بسیار افتضاح است، بیان می کند: در شرایط فعلی تمام مغازه داران لباس فروشی شیراز از وضع موجود ناراضی اند و پوشاک فروشان همواره اذعان دارند که میزان فروش شان نسبت به دی ماه سال جاری حدود یک هشتم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه 90 درصد لباس فروشان در شیراز در مغازه های استیجاری فعالیت می کنند، می افزاید: قطعا این افراد هیچ درآمد مناسبی ندارند و فقط در حال گذراندن زمان هستند و این در حالی است که نداشتن یک ثبات سرمایه ای و چالش در تحویل پوشاک باعث شده تا بازار شب عید امسال بسیار اسفناک باشد.

کاهش 70 درصدی فروش پوشاک در شیراز نسبت به سال گذشته

رضایی با اشاره به اینکه افزایش نرخ تورم وضعیت را برای تمام افراد و اقشار سرسام آور کرده است می گوید: شوربختانه فروش پوشاک در ایام نوروز سال جاری به نسبت سال گذشته حدود 70 درصد کاهش پیدا کرده است.

سردی بازار پوشاک شیراز در آستانه سال نو/بسیاری مردم قدرت خرید لباس برای یک فرزندشان هم ندارند

وی با اشاره به اینکه فروش پوشاک بیشتر به صورت فصلی است، می افزاید: وضعیت بازار پوشاک در ماه های مانند اسفند، شهریور، آذر ماه دارای رونق است و لباس فروشان در دیگر ماه های سال خیلی رونقی ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک شیراز با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت فروش مغازه ها به نسبت زمان شیوع کرونا به شدت کاهش یافته ، ادامه می دهد: گرانی کالا و ... باعث شده تا لباس فروشی در شیراز رونق آن را از دست بدهند.

رضایی با بیان اینکه صنف لباس فروشی از دور قشنگ و زیبا است، می گوید: مغازه های لباس فروشی در نقاط خوب شیراز اجاره زیادی را به صاحبان مغازه ها می پردازند و بعضی از مغازه داران بعد از سه الی 6 ماه از راه اندازی به دلیل مشکلات و نبود مشتری دست از این کار می کشند به مشاغل دیگر رو می آورند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مغازه داران بعد از تعطیلی لباس فروشی افسرده می شوند، می افزاید: بعضی از مغازه های لباس فروشی حتی درآمد روزانه هم کسب نمی کنند و در هزینه شارژ مغازه با مشکل مواجه می شوند.

یکی از مغازه داران هم در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در سال جاری میزان مشتری مغازه های لباس فروشی نسبت به سال گذشته 80 درصد کاهش یافته ، می گوید: در شرایط فعلی درآمد مردم هزینه های خرد و خوراک را نمی دهد چه برسد به خرید پوشاک.

وی با بیان اینکه بازار پوشاک شیراز بسیار کساد است می افزاید: مردم تنها به مغازه ها می آیند که حال و روحیه عوض کنند در صورتی که امسال تعداد کمی از خرید پوشاک استقبال می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز