خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار گیلان خبر داد؛

کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۲۲۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در این استان خبر داد و گفت: نرخ بیکاری در گیلان از ۸/۰۷ به ۶/۰۷ کاهش پیدا کرده است که این آمار امید بخش است.

به گزارش ایلنا از رشت، سیاوش آقاجانی با اشاره به اجرای طرح کالا برگ در گیلان، اظهار کرد: طرح کالابرگ در گیلان از شیوه اجرای آزمایشی عبور کرده و اکنون به صورت رسمی اجرا می‌شود.

وی از تعریف فروشگاه‌های قابلیت اجرای کالابرگ در دهستان‌های گیلان خبر داد و افزود: استفاده و بهره مندی از خدمات کالابرگ در دورترین نقطه گیلان فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه نرم افزار «شما» برای پاسخگویی شفاف چگونگی اجرای کالابرگ تعریف شده است، گفت: مردم با نصب این نرم افزار می‌توانند از جزئیات بیشتر طرح کالابرگ اطلاعات کسب کنند.

آقاجانی با اشاره به تشکیل نشست‌های مکرر شورای عالی حقوق و مزد در کشور، بیان کرد: چانه زنی‌ها برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران ادامه دارد.

وی با تاکید بر حفظ حقوق کارگران و حمایت از این قشر زحمت کش، افزود: تمام تلاش دولت سیزدهم این است که با ساماندهی حقوق و دستمزد اجازه ندهد تا کارگران دست خالی به خانه برود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به وجه مشترک قوانین و مقررات حوزه کار و کارگری در کشور، بیان کرد: تعادل سازی بازار کار منجر به امنیت شغلی می‌شود.

آقاجانی با بیان اینکه تغییر قانون کار، چالش‌های بسیاری به همراه دارد، اضافه کرد: ثبات عملی قانون کار بسیاری از مشکلات جامعه کارگری را حل می‌کند.

وی با بیان اینکه تغییری در ضوابط و قوانین مشاغل سخت و زیان آور صورت نگرفته، افزود: گیلان به لحاظ برخورداری از تعاونی‌های برتر رتبه کشوری را دارد.

حمایت از کارفرما در راستای تقویت تولید و جامعه کارگری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه سیاست‌های تشویقی خوبی برای تولید در پیش گرفته شده است، گفت: حمایت از کارفرما در راستای تقویت تولید و جامعه کارگری رقم می‌خورد.

آقاجانی از کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در گیلان خبر داد و اضافه کرد: نرخ بیکاری در گیلان از ۸/۰۷ به ۶/۰۷ کاهش پیدا کرده است که این آمار امید بخش است.

وی افزود: برخی شرکت‌ها در گیلان به دلیل نبود نیروی مورد نیاز، اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر انسجام بخشی و دقت نظر در تشکیل تعاونی‌ها، تصریح کرد: رویکرد ما در تشکیل تعاونی‌ها در گیلان آمار گرایی نیست.

آقاجانی با بیان اینکه رویکرد اقتصاد عدالت محور و مردمی از مسیر تعاون می‌گذرد، گفت: توجه به تعاونی‌ها در باور عملی مسئولان متبلور شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد آمار سازی در تولید و اشتغال جواب نمی‌دهد، افزود: دولت از طرح‌های واقعی، اقتصادمحور و آینده دار حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز