خبرگزاری کار ایران

ثبت نام 476 بنگاه اقتصادی در سامانه طرح کارورزی کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۵۸۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تاکنون 476 بنگاه اقتصادی در سامانه طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد رشیدی امروز در سومین کارگروه تخصصی اشتغال که در استانداری تشکیل شد، افزود: اهمیت تولید و اشتغال بر کسی پوشیده نیست چه اینکه سال جاری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده و با روی کار آمدن دولت دوازدهم نیز این محور برجسته‌تر به نمایش گذارده می شود.

وی به اعتبارات مشاغل خرد خانگی اشاره کرد و گفت: اعتبارات امسال 33 میلیارد و 600 میلیون تومان با عاملیت چهار بانک (صادرات، ملت، مسکن و توسعه تعاون) که در بین شهرستان ها باید توزیع و فرمانداران و روسای ادارات کار و رفاه اجتماعی با کمک کارگروه اشتغال توزیع بین دستگاهی را انجام دهند.

رشیدی با بیان اینکه اعتبار مذکور بر اساس ظرفیت و نیازمندی منطقه هزینه می شود، عنوان کرد: این طرح باید توجیه پذیر باشند و توانمند سازی متقاضیان، اتصال به بازار و نظارت بر آن از جمله رویکرد طرح مشاغل خرد خانگی است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: 2 میلیارد و 530 میلیون تومان با 115طرح مشاغل خانگی به بانک ها معرفی شده که یک میلیارد و 800 میلیون تومان آن نیز پرداخت شده است.

رشیدی در خصوص طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی عنوان کرد: سهمیه استان کردستان از این طرح 5 هزار نفر است و تاکنون 7 هزار و 955 نفر در سامانه ثبت نام کرده که از این تعداد 3 هزار و 17 نفر واجد شرایط هستند.

وی به ثبت نام 476 بنگاه اقتصادی در سامانه طرح کارورزی اشاره کرد و گفت: می طلبد تعداد افزون تری در این سامانه ثبت نام کنند چراکه حقوق و بیمه افراد فارغ التحصیلان دانشگاهی را دولت پرداخت و هیچ هزینه ایی بر این بنگاه ها تحمیل نخواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار داشت: بر اساس تبصره 18 قانون بودجه سهمیه کشور از اشتغال  فراگیر  20 هزار میلیارد تومان و سهم کردستان 700 میلیارد تومان نیز لحاظ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز