خبرگزاری کار ایران

کتاب «افعی‌های آتش» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۷۵۹

رمان «افعی‌های آتش» اثر «جلال برجس» نویسنده اردنی با ترجمه «کریم اسدی اصل» توسط انتشارات «مروارید» منتشر و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «جلال برجس» در رمان «افعی‌های آتش»، به مسائلی نظیر تروریسم و افراط‌گرایی که همچنان انسانیت را تهدید می‌کنند، می‌پردازد.

نویسنده کتاب این موضوع‌ها را در قالب داستان معلمی شرح می‌دهد که در پی عشقی نافرجام به شاگرد خود، از اردن به فرانسه فرار می‌کند و آنجا با ادامه تحصیلات به استادی فلسفه در دانشگاه سوربن می‌رسد و کتابی می‌نویسد که به خاطر این کتاب با سرنوشتی فاجعه‌بار به وسیله گروه‌های تندرو در فرانسه مواجه می‌شود.

افعی‌های آتش داستان فردی فرهیخته و تحصیلکرده است که مانند بسیاری از فرهیختگان همقطارش از تندروی‌های اجتماعی و دینی و تاثیرشان بر جامعه رنج برده است. فرهیخته‌ای عاشق که در آتش عشق خود می‌سوزد؛ عشق «علی بن محمود القصاد» به «بارعه» دختر بیابان‌نشین. دختری که به همراه خانواده‌اش به شهر کوچ کرده بود. این دختر تلاش کرده بود که آزادی‌اش را در جامعه‌ای به دست بیاورد که حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال می‌کند. این رمان همچنین به مساله خرافات و تاثیر آن‌ها بر جامعه می‌پردازد.

این رمان در دو خط موازی با هم پیش می‌رود که یکی از آن‌ها رمان‌نویسی است که متن رمان خود را از دست داده است و در جستجوی آن است و دومی داستان علی بن محمود القصاد استاد فلسفه عاشق است.

افعی‌های آتش در سال ۲۰۱۵ معروف‌ترین جایزه ادبی قطر یعنی «کتارا» را دریافت کرد. این رمان تاکنون در جهان عرب به چاپ‌های متعدد رسیده و به زبان‌های مختلف از جمله انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی ترجمه شده است.

افعی‌های آتش دومین رمان جلال برجس است که در ایران به فارسی ترجمه و منتشر می‌شود. پیش از این رمان «دفترچه‌های کتاب فروش» که برنده جایزه ادبی مشهور «بوکر عربی» در سال ۲۰۲۱ شده بود، با ترجمه کریم اسدی اصل توسط انتشارات مروارید روانه بازار شده بود.

رمان افعی‌های آتش در ۲۱۰ صفحه و قیمت ۱۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز