خبرگزاری کار ایران

کتاب «مینوی خرد» مجموعه مقالاتی در یادبود احمد تفضلی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۶۴۲

کتاب «مینوی خرد» در بردارنده نوزده مقاله به یاد احمد تفضلی درباره‌ی تاریخ و تمدن و زبان‌های ایرانی است و توسط محققان ایرانی و اروپایی و آمریکایی نگاشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «مینوی خرد» مجموعه مقالاتی در یادبود احمد تفضلی است که به کوشش تورج دریایی و محمود امید سالار گردآوری شده و مهناز بابایی آنرا ترجمه کرده است. 

این کتاب در ۲۶۱ صفحه و در قالب ۱۹ فصل از جمله در باب مزدیسنان و معتزله، دیو خشم و یادگار زریران، پیمان، داریوش کذاب و شاپور وارث، کوش نامه، ویرایش‌های شاهنامه و فن تصحیح متن، آیا گشتاسب با خواهرش ازدواج کرد؟ و… با قیمت ۱۰۵ هزار تومان به همت نشر مروارید روانه بازار شده است. 

تورج دریایی در پشت جلد کتاب آورده است: کتابی که در پیش رو دارید، مجموعه مقالاتی است که پس از مرگ دانشمند نامی ایران، دکتر احمد تفضلی توسط اینجانب با همکاری دکتر محمود امیدسالار نزدیک به نوزده سال پیش به انگلیسی به چاپ رسیده است. این یادنامه را مینوی خرد نامیدیم چون دکتر تفضلی کتاب مهم پهلوی مینوی خرد را خود ترجمه کردند و در دسترس همگی قرار دادند. همچنین این عنوان برازنده‌ی خود دکتر تفضلی بود چون یکی از عالمان مطالعات زبان پهلوی یا فارسی میانه در جهان بود و فردی بود با دانش و خرد. این نوزده مقاله به یاد ایشان درباره‌ی تاریخ و تمدن و زبان‌های ایرانی است و توسط محققان ایرانی و اروپایی و آمریکایی نگاشته شده است. 

گردآورندگان همچنین در بخشی از پیشگفتار کتاب آورده‌اند: 

احمد تفضلی، محقق برجسته ایرانی، سال ۱۳۷۵ در اوج فعالیت علمی خود در تهران درگذشت. او ظاهرا قربانی یک سانحه تصادف شد. همان طور که شایستگی و ظرفیت بالای دانشجویانی که او در ایران تربیت کرد به خوبی نشان می‌دهد، مرگ نابهنگام او ضربه سختی به پیشرفت آینده ایران‌شناسی در ایران بود. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز