خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۷۰۶

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد با توجه به تجاربی که از زلزله های اخیر در کشور و کشورهای همسایه به دست آمده است، با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز به خاطر اثرات و تبعات آن برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدحسن نامی امروز یکشنبه در حاشیه چهارمین جلسه ستاد ملی پیشگیری ، فرماندهی و پاسخ به بحران که با حضور دکتر احمد وحیدی در وزارت کشور برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد، برخی در تهران، اطراف و شهرستان ها بدون در نظر گرفتن برخی ضوابط و ملاک ها و بسرعت در حال ساخت و ساز هستند که این اقدامات قابل قبول نیست و اگر هر طرفی نسبت به این موضوع کوتاهی کند، برخورد خواهد شد.

وی با تاکید بر این که فرمانداران، بخشداران، دهیاران ، شهرداری ها و همه مسئولان مرتبط با ساخت و سازها لازم است نسبت به اطمینان از رعایت ملاک ها و ضوابط ساخت و ساز از سوی سازندگان دقت لازم را در نظر بگیرند، افزود، مردم همه دارایی ها و ثروت خود را در زیر سقف های مزبور می برند و اگر قرار باشد که این ساخت و سازها نامطمئن و غیر استاندار باشد با دست اندرکاران آن برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به ارائه گزارشی از زلزله اخیر ترکیه در جلسه امروز ستاد ملی پیشگیری، فرماندهی و پاسخ به بحران در وزارت کشور و برخی ساخت و سازها بدون در نظر گرفتن ضوابط لازم تصریح کرد، باید در نظر داشت که یکی از علل افزایش خسارت ها در زلزله اخیر ترکیه عدم رعایت دقیق ضوابط و اصول ساخت و ساز بوده است و ما نیز باید از این تجربه استفاده کنیم.

نامی با اشاره به این که در صورت عدم رعایت اصول و ضوابط ساخت و ساز جان مردم به خطر می افتد، تاکید کرد، لازم است مردم نیز در این ارتباط مسئولان را یاری کنند تا در صورتی که هر طرفی نسبت به رعایت استاندارهای مصالح و ساخت و سازها سهل انگاری می کند با وی برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه با هر طرفی که نسبت به ساخت و سازها غیر استاندارد کوتاهی می کند، برخورد شدیدی اعمال خواهد شد، تصریح کرد، این افراد تحویل قوه قضاییه خواهند شد تا جان و مال مردم به خاطر برخی کوتاهی ها در معرض خطر واقع نشود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه نسبت به رعایت ساخت و سازها بر روی گسل ها و یا حریم گسل ها و برخورداری همه ساختمان ها از پیوست بحران اشاره کرد و افزود، در این ارتباط نیز باید استاندارد مصالح و سازه مطابق با آخرین دستاوردهای علمی در نظر گرفته شود تا خطری در آینده و هنگام وقوع حوادث طبیعی متوجه آن نشود.

نامی در ادامه بر ضرورت تهیه استانداردها در ارتباط با انرژی و آب و برق در کشور تاکید کرد و گفت، از وزارت نیرو به عنوان یکی از ۲۹ عضو ستاد مزبور درخواست کرده ایم تا اقدامات لازم را در ارتباط با آگاهی بخشی به مردم برای رعایت استانداردهای مصرف آب و برق با توجه به تامین ۷۵ درصد از آب مصرفی از سدها و مابقی از چاه های آب انجام دهد چرا که در صورت عدم صرفه جویی در این زمینه ممکن است نیازمند زمانبندی و برنامه ریزی باشیم.

وی افزود، تمام تلاش مسئولان کشور این است که مردم در رفاه و امنیت باشند و حفظ جان و مال آنان از مهم ترین وظایف دست اندرکاران به خصوص سازمان مدیریت بحران است و ما در این راه نیازمند همکاری وهمراهی مردم هستیم .

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده درخصوص زلزله ۲۸ دی و ۸ بهمن شهر خوی نیز گفت، از ۱۱ هزار واحد آسیب دیده در این شهر ۲۵ درصد آنها مرمت و تعمیر شده است و باید ۴ هزار و ۷۰۰ واحد نیز  آواربرداری شده و از نو ساخته شود که الان در این خصوص ساخت و سازها آغاز شده است.

نامی در پایان خاطر نشان کرد، همه تلاش های دشمنان کشور این است که نشان دهند که در ایران مدیریت بحران وجود ندارد و در این ارتباط برخی حوادث در ایران از سوی آنان ۱۱۶ مرتبه در ساعت های مختلف پخش می شود در حالی که نسبت به بحران هایی که خود با آن روبرو هستند یک بار در اخبار اشاره کرده و دیگر از آن خبری منتشر نمی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز