خبرگزاری کار ایران

نامی:

پایتخت به توسعه فضای سبز به ویژه در جنوب شهر نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۴۲۳

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به تغییر خط دمای شهر تهران در دهه‌های اخیر، پایتخت به توسعه فضای سبز به ویژه در جنوب شهر نیاز دارد.

به گزارش ایلنا از سایت شهر؛ محمد حسن نامی در آیین بهره برداری از ۵ پروژه توسعه و نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب های سطحی گفت: آینده جهان با مخاطرات زیادی روبه‌روست؛ باران های بی وقفه مانند بحران باران اخیر خسارات زیادی را به کشور وارد کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در باران های اخیر به کشور ۲۶۰۰ میلیارد تومان در بخش مسکن، محصولات کشاورزی و زیر ساخت ها خسارت وارد شد، ادامه داد: به نظر می رسد در کنار کارهایی که شهرداری تهران در حوزه مدیریت سیلاب انجام می دهد نیاز به بررسی موضوعات دیگری نیز هست.

وی بیان کرد: اگر خط دمای تهران با سرعت حرکت کند تا ۱۰ سال آینده روی کوه دماوند برفی وجود ندارد و برای جبران آن نیاز به ایجاد سالانه ۱۸۰۰ کیلومتر فضای سبز داریم و اگر این کار را نکنیم خطراتی برای شهر و شهروندان تهرانی با وقوع سیلاب ایجاد می شود.

نامی با اشاره به زمین های کشاورزی جنوب تهران یادآور شد: در اراضی جنوب شهر تهران کاشت سبزیجات انجام می شود؛ ۵۵ میلیون متر مکعب چوب در کشور نیاز داریم و این در حالی است که می توان در جنوب تهران به تولید چوب هایی که سریع رشد می کند، بپردازیم و بخش عمده چوب های کشور را تامین کنیم.

وی تاکید کرد: باید به ابعاد پیرامونی کشور توجه کنیم و در این فضا نمایندگان باید آمایش ملی را برگزار کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان خاطرنشان کرد: از شهرداری که بخش قابل توجهی از آب های سطحی را جمع آوری می کند، تشکر می کنم و بخش قابل توجهی نیز باید به شبکه طبیعی آب های زیرزمینی بازگردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز