خبرگزاری کار ایران

ساز و کار تشکیل اداره کل بانوان شهرداری تبریز تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۶۰۸

اعضای شورای شهر، شهرداری تبریز را موظف به تهیه ساز و کار تشکیل اداره کل بانوان شهرداری کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صبح امروز در یکصد و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز طرح اعضای شورا مبنی بر الزام شهرداری به تشکیل اداره کل بانوان شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص اظهار کرد: ارزش و جایگاه والای بانوان در دین مبین اسلام بر همگان مشهود است و امروز بسیاری از امور جامعه در ادارات، دانشگاه‌ها و... به دست بانوان اداره می‌شود.

حجت‌الاسلام رسول برگی افزود: در سطح جامعه و در تمام ادارات و نهادها نیاز به این اداره کل است و نیازمند تشکیل اداره‌ای برای حل مشکلات بانوان با تفکرات زنانه هستیم.

وی با بیان اینکه تا به امروز نتوانستیم نقش بانوان را برجسته کنیم، خاطرنشان کرد: در مجموعه شهرداری تبریز بانوان در سطوح مختلف مدیریتی و کارمندی مشغول هستند که مرجعی برای رفع مشکلات خود ندارند.

برگی از صدور ابلاغیه ای توسط وزارت کشور مبنی بر تشکیل معاونت و یا اداره کل بانوان خبر داد و گفت: در شهرهای مختلف این اقدام انجام یافته و امیدوارم با تصویب این طرح، بتوانیم مشکلات بانوان را حل کرده و قدم های مثبتی در این زمینه برداریم.  

در این بین حکیمه غفوری عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز تصریح کرد: از نظر آماری ۵۰ درصد جامعه بانوان هستند ولی نقش تربیتی آنها بیش از ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه تقریبا یک هزارو ۲۰۰ نفر خانم در شهرداری مشغول هستند، افزود: تاثیرگذاری شهرداری بر روی موضوعات بانوان با فقدان چنین نهادی کم خواهد بود.

غفوری ادامه داد: در کل کشور مقرر شده چارتی در نهادهای شهرداری برای بانوان ایجاد شود و خواسته ما این است که نهادی برای حل مشکلات بانوان در سطح شهر و نه تنها در شهرداری ایجاد شود. با توجه به زمان‌بر بودن تشکیل اداره بانوان، در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا تصمیم گرفته شد که معاونتی برای این کار در سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری تشکیل شود تا در صورت عدم تصویب تشکیل این اداره کل توسط وزارت کشور، معاونت بانوان در سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شهرداری به فعالیت خود ادامه دهد.

غلامرضا احمدی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اهمیت موصوع مقرر شد این طرح تصویب شده و مراحل اداری خود را طی ‌کند و در صورت تصویب در مجمع کلانشهرهای کشور، روند تشکیل آن ادامه یابد.

وی افزود: نظر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای  شهر این است که با تغییر نام اداره کل به معاونت بانوان در ذیل چارت سازمان فرهنگی و اجتماعی تشکیل شود.

در این جلسه مقرر شد شهرداری تبریز ساز و کار تشکیل این اداره کل را تهیه کرده و دوباره به صحن شورا و کمیسیون‌های مربوطه ارجاع دهد. طرح تشکیل اداره کل بانوان شهرداری توسط حجت الاسلام رسول برگی رئیس شورا و حکیمه غفوری عضو شورای اسلامی شهر ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز