خبرگزاری کار ایران

چمن مصنوعی چگونه تولید می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۴۴

حتما هنگام مشاهده‌ی چمن‌های مصنوعی اجرا شده در تراس،  حیاط خانه‌ی همسایه و یا زمین و باشگاه ورزشی نظرتان به فرآیند تولید چمن مصنوعی جلب شده است و این سوال برایتان پیش آمده که چگونه چمن‌های تزئینی تولید می‌شوند؟ و یا فرآیند و تکنولوژی تولید چمن مصنوعی چگونه باعث شباهت این محصولات با چمن طبیعی می‌شود؟ شباهت این دسته از محصولات به گونه‌ای است که شاید برخی مواقع اصلا متوجه تفاوت نشده‌اید تا زمانی که شخصی به شما گفته است؛ کف این باشگاه یا خانه از چمن مصنوعی می‌باشد.

به طور کلی، دلایل بسیاری از جمله شباهت زیاد چمن مصنوعی به چمن طبیعی، دوام و ماندگاری بالا، مقاومت رضایت بخش در برابر اشعه‌ی UV، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر سایش و کوبندگی و صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری و مراقبت، افراد و سازمان ها را به سمت استفاده از چمن مصنوعی سوق می‌دهد و آن ها نسبت به فرآیند تولید کنجکاو می‌سازد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به برری مراحل و فرآیند تولید چمن‌های مصنوعی بپردازیم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

 فرآیند تولید چمن مصنوعی

فرآیند و مراحل تولید چمن‌های مصنوعی به شرح زیر است :

1.تهیه نخ

بدون شک، استفاده از مواد اولیه‌ مرغوب در تولید چمن تاثیرگذار است. تهیه‌ی نخ مخصوص چمن مصنوعی، براساس مخلوطی از گرانول‌های پلیمری از جمله پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن و پلی‌آمید می‌باشد. گرانول‌های پلیمری توسط فرآیند اکستروژن به رشته های نخ تبدیل می‌شوند. در واقع این مواد با هم مخلوط و بعد از گرم شدن از طریق سر اکسترودر تحت فشار پرس قرار می‌گیرند. این فرآیند منجر به ایجاد الیاف مصنوعی می‌شود. شکل الیاف توسط سر اکسترودر تعیین خواهد شد. به طور کلی، دو نوع الیاف برای تولید چمن مصنوعی وجود دارد: فیبریل شده و تک رشته‌ای.

ترکیب مواد مصنوعی مورد استفاده درهر محصول براساس نوع کاربری و تولید کننده، متفاوت است و در نهایت، نخ مورد استفاده در چمن و الیاف آن، کیفیت محصول نهایی را تعیین می‌کند.

لازم به ذکر است نمونه‌های نخ برای انجام تست‌های مختلف مانند تست مقاومت کششی، مقاومت در برابر پارگی و مقاومت دربرابر اشعه‌ی خورشید قبل از بافت به آزمایشگاه ارسال می‌گردد.

چمن مصنوعی چگونه تولید می‌شود؟

 

پس از ساخته شدن الیاف چمن، الیاف تقویت می‌شوند. آن‌ها باید در برابر نیروی کششی قوی و نوسانات دما بین -50 درجه سانتیگراد و +50 درجه سانتیگراد مقاوم باشند. سپس، الیاف چمن در اطراف قرقره‌های بزرگ پیچیده شده و برای تولیدکنندگان مختلف چمن مصنوعی ارسال می‌شود. تولید کننده اصلی چمن مصنوعی، قرقره‌ها را روی دستگاهی به عرض چهارمتر قرار می‌دهد و با استفاده از سوزن، تیغه های علف را از پشت آن عبور می‌دهد.

2.بافت چمن مصنوعی

فرآیند تولید چمن مصنوعی شبیه استفاده از چرخ خیاطی است و فرآیند آن را تافتینگ می‌نامند . شاید برایتان جالب باشد که در این مرحله، براساس نوع الیاف، ارتفاع الیاف، فاصله بین سوزن ها و ... ظاهر چمن و کاربردهای آن براساس نوع بافت مشخص خواهد شد.

به طور کلی، بافته شدن نخ‌ها بر روی بستر شبکه‌ای از پلی‌پروپلین صورت می‌گیرد. برای محکم کردن الیاف چمن در قسمت پشتی، یک مخلوط مایع به نام لاتکس به آن آغشته می‌گردد. که باعث تثبیت گره‌ها و مقاومت بیشتر محصولات مختلف به خصوص محصولاتی که در معرض رفت و آمد قرار دارند، مانند چمن مصنوعی حیاط، می‌شود. درنهایت، محصول مورد نظر در فضایی شعله‌دار پخته می‌شود و این عمل باعث تثبیت الیاف خواهد شد.

پس از مرحله بافته شدن، در پشت چمن حفره‌هایی برای تخلیه‌ی آب تعبیه می‌شود و پس از آن به مرحله کنترل کیفی می‌رسیم که اگر ناهمواری یا بلندی و کوتاهی در الیاف چمن وجود داشته باشد، با قیچی و به صورت دستی چک و اصلاح می‌شود. در مرحله‌ی آخر، چمن رول شده نام چمن مصنوعی را به خود اختصاص داده و آماده فروش و نصب می‌گردد.

چمن مصنوعی چگونه تولید می‌شود؟

3.نصب چمن تزئینی

نصب چمن مصنوعی همیشه آسان نیست و توصیه می‌شود از یک نصاب ماهر برای اجرای آن استفاده نمایید. اما اگر خودتان در فکر استفاده از چمن در قسمت‌های مختلف مانند استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن یا تراس گاردن هستید، از شما دعوت می‌نماییم تا با مشاورین و متخصصین مجموعه چمنزار در تماس باشید و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

بعد از نصب چمن مصنوعی چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از نصب چمن در فضای مورد نظر، شما می‌توانید با نگهداری مختصر از چمن مصنوعی و استفاده از وسایل ساده از جمله جارو‌دستی، فرچه، برس و با جمع‌آوری زباله‌ها و گردوغبار که باعث آسیب‌دیدگی چمن در طول زمان می‌شوند، فضایی سرسبز و دلنشین برای مدت زمان طولانی داشته باشید.

کاربردهای استفاده از چمن مصنوعی چیست ؟

همانطور که می‌دانید امروزه چمن مصنوعی طیف گسترده‌ای از مکان‌ها و فضاها را پوشش می‌دهد. از فضاهای عمومی و ورزشی گرفته تا مدارس و حتی فضاهای خصوصی خانه از جمله بالکن و تراس، حیاط و روف‌گاردن خانه و مابقی فضاها!

اگر شما هم تمایل دارید تا با کاربردهای مهم استفاده از چمن مصنوعی آشنا شوید، تا آخر مطالب همراه ما باشید.

1.روف‌گاردن

امروزه در مجموعه‌های مسکونی از روف‌گاردن به عنوان مکانی برای برگزاری مهمانی‌های خانوادگی و در مجموعه‌های تجاری از آن به عنوان فضای نشیمن و کافه و رستوران استفاده می‌شود. خبر خوب این است که شما هم می‌توانید با طراحی فضای روف‌گاردن خود و یا  تلفیق چوب، سنگ، شیشه با چمن مصنوعی و قرار دادن صندلی های راحتی، فضای بلااستفاده پشت بام‌ها را به مکانی دلنشین و پر انرژی تبدیل کنید.

2.حیاط مدرسه و خانه

حیاط مدارس فضای مناسبی برای استراحت دانش‌آموزان می‌باشد. پس بهتر است طوری طراحی گردد که مفرح و ارامش بخش باشد. با استفاده از چمن مصنوعی حیاط به عنوان کفپوش مدارس، کودکان و یا دانش آموزان کم سن در زمان بازی درفضای حیاط آسیب جدی نمی‌بینند و لباس‌هایشان آلوده و آغشته به گل نمی‌شود، همچنین می توانند در فضای آموزشی که شبیه به طبیعت است، با آرامش و انرژی درس بخوانند.

از سوی دیگر، نصب چمن مصنوعی حیاط این امکان را به شما می‌دهد تا مکانی دنج و دلنشین برای فرار از شلوغی خیابان‌ها و مشغله‌های کاری داشته باشید. پس تا دیر نشده، برای خرید چمن مصنوعی و ایجاد فضایی آرام و مفرح اقدام نمایید.

3.بالکن و تراس

قطعا الهام از طبیعت برای طراحی فضای بالکن و تراس و استفاده از المان‌های تزئینی مانند چمن مصنوعی، یکی از ایده‌های بسیار هوشمندانه برای آوردن طبیعت به فضای آرپاتمانی است. شما می‌توانید با استفاده از چمن روف گاردن در فضای بی‌روح پاسیو، تراس یا بالکن و قرار دادن چند صندلی چوبی، فضایی ایمن برای بازی کودکان و محیطی دلنشین برای دورهمی‌های خانوادگی فراهم سازید.

خرید چمن مصنوعی

در مطالب فوق، یک راهنما کلی از مراحل تولید چمن مصنوعی ارائه کردیم. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای تهیه چمن  مصنوعی باید به موارد زیر توجه کرد:

  1. اطمینان از کیفیت شرکت تولیدکننده
  2. گارانتی و ضمانت محصول
  3. انتخاب نوع چمن براساس نوع کاربری
  4. انتخاب رنگ چمن براساس مکان نصب و دیگر المان‌های تزئینی

نکته آخر این است که قیمت چمن مصنوعی به عوامل و فاکتورهای مختلفی از جمله ارتفاع الیاف، جنس نخ، هزینه نصب و... بستگی دارد؛ لذا برای آگاهی دقیق از قیمت چمن مصنوعی می‌توانید از محصولات چمنزار دیدن نمایید یا با مشاورین این مجموعه تماس حاصل فرمایید. متخصصین این مجموعه، آماده ارائه خدمات گوناگون در حوزه خرید، نصب و اجرای چمن مصنوعی به شما، هم‌وطنان عزیز، هستند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز