خبرگزاری کار ایران

چرا چمن مصنوعی، مزایای چمن مصنوعی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۵۲۵

سال‌هاست چمن مصنوعی به عنوان یک جایگزین مناسب برای چمن طبیعی به کار می‌رود و در نقاط مختلف از کاربردهای آن بهره می‌برند. چمن مصنوعی معمولاً به دلیل ویژگی‌هایی که دارد و همچنین سهولت در نگهداری، بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که از این محصولات برای ایجاد فضای سبز استفاده می‌شود، کاربرد آن‌ها در مکان‌های مختلف است. شما می‌توانید در مکان‌های گوناگون مانند داخل خانه، حیاط، بهارخواب، زمین‌های فوتبال، زمین‌های بازی و بسیاری از نقاط دیگر از چمن مصنوعی استفاده کنید. زمانی که قصد خرید این محصول را دارید، باید به نکات مختلفی دقت کنید؛ زیرا محصولات متنوعی برای کاربردهای متفاوت ساخته می‌شوند و این تفاوت‌ها عموماً در کاربرد و جایگاهی که چمن مصنوعی برای آن در نظر گرفته  تعریف می‌شوند که در این مقاله به توضیح بیشتری درباره چمن مصنوعی، کاربردها و مزایای آن می‌پردازیم.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی محصولی است که به‌نوعی شبیه‌سازی‌شده چمن طبیعی محسوب می‌شود و ظاهر این چمن‌ها کاملاً شبیه به نمونه‌های طبیعی آن است. حتی امروزه با فنّاوری‌های پیشرفته و الیاف باکیفیت، چمن‌های مصنوعی بیشترین شباهت و نزدیکی را با انواع طبیعی خود دارند. از جمله مزایای اینچنین محصولاتی این است که، در انواع آب‌وهوا و حتی مکان‌هایی که امکان رشد سبزه طبیعی در آن‌ها وجود ندارد، می‌توانید فضای سبز داشته باشید. همچنین در مکان‌هایی به دلیل کم‌آبی و یا نبودن خاک حاصل خیز با استفاده از آن، امکان زیباسازی محیط وجود خواهد داشت. معمولاً در موارد مختلفی مانند روف گاردن، زمین بازی، زمین فوتبال، تراس، ترکیب با کف‌پوش‌های خانه، دیوار، زمین گلف، تراس، حیاط ویلا، باغ، ورودی آپارتمان و بسیاری از موارد از این چمن‌های مصنوعی در انواع مختلف استفاده می‌شود.

انواع چمن مصنوعی

همان‌طور که گفته شد، چمن‌های مصنوعی انواع مختلفی دارند. این تفاوت عموماً در ویژگی‌های آن‌ها مشاهده می‌شود و بر اساس کاربردی که دارند، مختلف است. به‌طور مثال برخی از آن‌ها ارتفاع بیشتری دارند و برخی کوتاه هستند. همچنین تراکم برخی زیاد و بعضی کم‌تر است. تراکم به میزان الیافی گفته می‌شود که در هر مترمربع از چمن مصنوعی به لایه گره می‌خورد. در ادامه به معرفی انواع چمن مصنوعی می‌پردازیم.  

چمن مصنوعی نواری

چمن مصنوعی نواری، نوعی از چمن است که شامل رول‌های اصلی می‌شود و با توجه به نیاز و دسته‌بندی‌ها، در عرض‌های متفاوتی با اندازه‌های مختلف برش داده شده و طول نوارهای چمن مصنوعی بین 5 الی 15 متر است. نصب این نوع محصولات بسیار راحت و قیمت آن نیز به‌صرفه خواهد بود.

چمن مصنوعی رولی

این چمن‌های مصنوعی با اندازه‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند و ضخامت آن‌ها بین 8 تا 50 میلی‌متر است. این نوع بسیار مقاوم و کاربردهای زیادی دارد. یکی از استفاده‌های مهم آن در مکان‌های بازی کودکان و روف گاردن است. 

چمن مصنوعی تایلی

این نوع چمن‌های مصنوعی معمولاً در ابعاد بسیار کوچک‌تر تولید می‌شوند و بسیاری از آن‌ها قالب مربعی دارند و برای ماکت سازی و یا تراس‌های خیلی کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین می‌توانید در محیط بازی کودک نیز از آن‌ها استفاده نمایید.

چمن مصنوعی چه کاربردهایی دارد؟

چمن مصنوعی کاربردهای زیادی دارد و به دلیل همین کارایی‌ها، مورد استقبال قرار می‌گیرد. اگر یک نمونه مرغوب را خریداری کنید، می‌توانید تا مدت‌ها از آن بهره ببرید. در ادامه به برخی از این کاربردها اشاره می‌کنیم که عبارتنداز:

چمن مصنوعی برای زمین فوتبال

در تمامی ورزشگاه‌ها و بسیاری از باشگاه‌های فوتبال از چمن مصنوعی استفاده می‌شود و این موضوع به خاطر جلوگیری از آسیب‌دیدگی بازیکنان است. همچنین چمن‌های مصنوعی مقاومت بسیار بالایی داشته و له نمی‌شوند که بعد از مدتی نیز ظاهر خود را حفظ می‌کنند.

چمن مصنوعی برای تراس

یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین بخش‌های استفاده از این چمن‌ها، در تراس است. وجود چمن مصنوعی می‌تواند زیبایی فضا را دوچندان کند و به‌راحتی فضا را زیرورو خواهد کرد. استفاده از آن در تراس در کنار گل‌های دیگر نیز ممکن است و به رسیدگی اضافه‌ای نیاز ندارد.

چمن مصنوعی برای روف گاردن

حتماً مشاهده شده است که بسیاری از افراد روی پشت‌بام خود فضایی را برای استراحت در نظر می‌گیرند. با استفاده از چمن مصنوعی و المان‌های دیگر می‌توانید به‌راحتی این فضا را تشکیل دهید.

چمن مصنوعی برای زمین بازی کودکان

ازآنجایی‌که کودکان دائماً در حال بازی هستند و در موقعیت‌های مختلف زمین می‌خورند و ممکن است آسیب ببینند. به همین جهت، بسیاری از زمین‌های بازی با چمن مصنوعی بسیار زیباتر می‌شوند و همچنین از آسیب دیدن کودک جلوگیری خواهد شد.

چمن مصنوعی برای حیاط ویلا

در حیاط ویلا از چمن مصنوعی استفاده می‌شود و مهم‌ترین دلیل آن، این است که نیاز به مراقبت زیادی ندارد و در همه فصول سبز و زیبا باقی می‌ماند.

چمن مصنوعی برای دیوار پوش

جالب است بدانید که استفاده از چمن مصنوعی به عنوان دیوار پوش یک ایده بکر است. رنگ سبز و حالت شاداب آن باعث می‌شود محیط دگرگون شود.

چمن مصنوعی برای بین کاشی ها و سنگ ها

شما می‌توانید این چمن مصنوعی را بین کاشی‌ها و سنگ‌های ورودی ساختمان به کار ببرید. این کار باعث می‌شود در کنار هم بسیار جذاب‌تر به نظر برسند.

چمن مصنوعی برای اتاق کودک

همان‌طور که می‌دانید کودکان بسیار بازیگوش هستند و ممکن است حین بازی به خودشان آسیب بزنند. به همین دلیل، می‌توانید برای اتاق کودک از چمن مصنوعی استفاده کنید.

مزایای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی مزیت‌های زیادی دارد که باعث می‌شود افراد زیادی امروزه از آن استفاده کنند. این محصولات در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها تولید می‌شوند و در بازار وجود دارند. شما نیز باید با توجه به نیاز خود، گزینه موردنظر را انتخاب کنید. در ادامه به مزایای آن اشاره می‌کنیم که شامل:

نیاز به رسیدگی کمتر

یکی از نکات مهم این است که چمن مصنوعی به رسیدگی مداوم نیاز ندارد و لازم نیست برای نگهداری از آن به دردسر بیافتید.

ماندگاری بالا

مواد اولیه چمن‌های مصنوعی درصورتی‌که به‌درستی به کار بروند، تا سال‌ها ماندگاری دارند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تنوع بالا

تنوع چمن مصنوعی بسیار زیاد است و می‌توانید با توجه به سلیقه و کاربردی که مدنظر دارید، یکی را انتخاب کنید.

مقاومت بالا

معمولاً چمن‌های مصنوعی مقاومت بسیار خوبی دارند و در برابر دمای بالا و سرما خراب نمی‌شوند.

قیمت چمن مصنوعی

بعد از اینکه تصمیم به انتخاب گرفتید، باید قیمت و دیگر معیارها را نیز مدنظر قرار دهید. قیمت آن می‌تواند به عوامل زیادی ازجمله جنس چمن مصنوعی، تراکم آن، ارتفاع چمن، رنگ و ابعاد متفاوت باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز