خبرگزاری کار ایران

موضوع مجوز اقامت تجار ایرانی در قطر محل گلایه است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۶۹۳

نایب رییس اتاق بازرگانی اظهار داشت: اکنون در زمینه روابط بانکی و مبادلات پولی و مالی مشکل وجود دارد، هزینه حمل و نقل دریایی در قطر بالاست و موضوع مجوز اقامت برای تجار ایرانی محل گلایه است، که رفع این مشکلات می تواند رسیدن به اهداف تعیین شده را تسریع کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین سلاح‌ورزی در همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران- قطر با بیان اینکه ما در بخش خصوصی با درک رابطه عمیق سیاسی و استراتژیک دو کشور با جدیت دنبال توسعه روابط اقتصادی و تجاری هستیم، اظهار داشت: بعد از برگزاری جلسه اتاق‌های بازرگانی دو کشور در ژوئن ۲۰۲۲ حضور هیات قطری در این سطح در ایران اقدام موثری است که در توسعه روابط تجاری دو کشور تاثیر دارد.

وی گفت: اکنون علیرغم اشتراکات دینی و فرهنگی و روابط سیاسی؛ حجم روابط تجاری و اقتصادی با آنها تناسب ندارد، به طوری که تا ۱۱ ماه گذشته حجم تجارت شاهد رشد ۲۲ درصدی بودیم اما همچنان تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در ایران ظرفیت‌های خوب اقتصادی وجود دارد، افزود: جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری زمینه جذب سرمایه گذاری خواهد بود، همچنین موافقتنامه تعرفه تجاتری با اوراسیا امکان دسترسی به بازار آسیا را فراهم می‌کند و امکان سرمایه گذاری را توسعه می‌دهد.

وی بیان داشت: ایران زمینه های خوبی در حوزه پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی و صادرات دارد و می توان برای ری اکسپورت نیز برنامه ریزی کرد.

سلاح ورزی تاکید کرد: با توجه به برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ قطر؛ ایران می تواند در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی، بربق و گردشگری و زیرساختهای فنی و مهندسی با قطر مشارکت کند.

وی با بیان اینکه ایران دروازه ورود به آسیای میانه و کشورهای CIS است، اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب به عنوان کمیته مشترک اینکه سرمایه گذاری مشترک با کشورهای ثالث بخصوص اوراسیا تعریف و ظرفیت‌های بالقوه شناسایی و برنامه ریزی صورت گیرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران همچنین گفت: یکی از موضوعات دیگر گردشگری سلامت است، ایران در حوزه پزشکی و بیمارستانی ظرفیت‌های متعددی دارد که می توانیم خدمات زیادی در این زمینه ارائه دهیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات موجود گفت: اکنون در زمینه روابط بانکی و مبادلات پولی و مالی مشکل وجود دارد، هزینه حمل و نقل دریایی در قطر بالاست و موضوع مجوز اقامت برای تجار ایرانی محل گلایه است، که رفع این مشکلات می تواند رسیدن به اهداف تعیین شده را تسریع کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز