خبرگزاری کار ایران

معاون استاندارفارس مطرح کرد

اعلان منطقه قرمز برای ایران تورهای جام جهانی را کنسل کرد/ آمارها در خصوص ورود گردشگر به فارس تناقض دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۶۸۰

معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: چند روز قبل از شروع جام جهانی و با نارامی های داخل کشور، ایران‌ منطقه قرمز اعلام شد و این موضوع یکی از مسائل جدی بود که استان ها به رغم برنامه ریزی در فرصت های گردشگر جام جهانی دچار مشکل شدند.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ زاده در نشست خبری با خبرنگاران، افزود: کنسل شدن تورها شامل کل کشور بود و استان فارس به دلیل اینکه خود فارسی ها در کشور قطر هستند حضور پررنگ تری داشتند.

وی با اشاره به اینکه، فارس در جذب  ارسال گردشگر در جام جهانی قطر وضعیت بهتری نسبت به دیگر شهرها داشته است، خاطرنشان کرد: در کشور ٤ فرودگاه اجازه ترانسفر و جابجایی مسافرین جام جهانی را داشت که سه فرودگاه آن در استان فارس شهرهای شیراز، لار و لامرد بود.

به گفته فرخ زاده اگر فضای بین المللی فراهم بود فارس با ظرفیتی که داشت شرایط بهتری در جام جهانی داشت.

وی در رابطه با آمار گردشگران وارد شده به استان در جام جهانی نیز گفت: البته ارائه این آمار وظیفه سازمان میراث فرهنگی است اما در خصوص اینکه برخی گفتند که حتی یک گردشگر هم به فارس سفر نکرده است؛ براساس بررسی هایی که انجام دادیم و  گزارش هایی که داشتیم  این موضوع با آمار صنوف تناقض داشت.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: هزار و ۶۰۰ نفر تور گردشگر خارجی از ترکیه زمینی داشتیم که از فارس به قطر رفتند.

فارس با بن بست جاذبه ها روبرو است

معاون استاندار فارس با بیان اینکه شیراز با بن بست جاذبه ها روبرو شده است و باید استان را به سمت جاذبه های جدید ببریم، بیان کرد:  عمده تورها از شیراز ارسال می شود و تور فرست خوبی هستیم و در ورودی ضعیف هستیم.

وی گفت:  امروز افراد زیادی دیگر برای دیدن حافظ و سعدی و حتی مسائل مذهبی هم به شیراز سفر نمی‌کنند نکته مسئله مهم این است که باید بررسی کنیم ما چه کار کرده‌ایم که انتظار داریم گردشگری رونق خوبی داشته باشند برای این کار باید همه نهادهای دولتی و خصوصی همکاری کنند.

فرخ زاده تصریح کرد: آنقدر عقب افتاده ایم که فکر می کنیم اگر کسی از کشور پایش را بیرون گذاشت دنبال خوشگذرانی است و نمی دانیم دنیا بر پایه مراودات است و هنوز در فارس این نگرش عقب افتاده وجود دارد.

اعلان منطقه قرمز برای ایران تورهای جام جهانی را کنسل کرد/ آمارها در خصوص ورود گردشگر به فارس تناقض دارد

360 هکتار تنها محدوده خدماتی بافت است نه توسعه ای

معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس در رابطه با طرح توسعه حرم نیز گفت: ۳۶۰ هکتار مصوبه بافت نیست بلکه ۵۷ هکتار مصوبه دارد و ۳۶۰ هکتار قرار شد محدوده خدماتی باشد

فرخ زاده افزود: صندوق احیای بافت های اطراف حرم شکل گرفته است که در ۴ نقطه حرم مشهد، قم، شیراز و ری است و در کمیسیون عمران مصوب شد و در دستور کار مجلس است که ۱۰ درصد از فروش مستغلات دولتی باید در این صندوق برود و بافت های اطراف حرم را احیا کند

وی ادامه داد: در شیراز ۵۷ هکتار خود حرم بود و قرار شد محدوده خدماتی ۳۶۰ هکتار شود که اگر بنا شد وام و تسهیلاتی دریافت شود بتوانند در  محدوده خدماتی و برای خدمت رسانی باشد نه برای تغییرکالبد و...

فرخ زاده همچنین در باره شهر سلامت نیز گفت: درحال حاضر مدیریت آن تغییر کرده است و لذا برای احداث پارک سلامت نیاز به سرمایه گذار داخلی و خارجی داریم.

سرمایه گذار با همایش و جلسه جذب نمی شود

معاون استاندار فارس با اشاره به موانع سرمایه گذاری گفت:  استعلام ها بخشی از این موانع است  اینکه باید از  ۱۶ دستگاه استعلام بگیرند و بخش جدی موانع دستگاه خدمات رسان هستند.

فرخ زاده افزود: همچنین قوانین  در حوزه سرمایه گذاری دست و پاگیر است و به نوعی  بروکراسی اداری و قوانین از موانع جدی سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار با همایش و جلسه جذب نمی شود، ابراز کرد: بلکه با پیگیری امور تا وصول نتیجه و ارتباط  سرمایه گذار جذب می شود و بخشی از عدم جذب سرمایه گذار به عدم تمکین بانک‌ها و نهادها باز می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز