خبرگزاری کار ایران

دبیرکل و رئیس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران مطرح کرد:

دولت به بخش خصوصی اعتماد کند/ تورم و تامین مواد اولیه چالشهای جدی صنعت لوازم خانگی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۸۰۵

دبیرکل و رئیس ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پی افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار گفت: اگر مشکل اصلی میزان درآمد و قدرت خرید مردم است، این موضوع را نباید با سرکوب بخش دیگر جبران کنیم.

به گزارش ایلنا، عباس هاشمی دبیرکل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی کشور با اشاره به اینکه صنعت لوازم خانگی دارای پتانسیلهای فراوان سرمایه گذاری است، گفت: نیاز است که به صورت جدی از این صنعت در بخشهای مختلف به ویژه قطعه سازی حمایت شود چرا که معتقدیم بدون توجه به صنعت قطعه سازی توسعه پایدار مسیر نخواهد بود.

وی افزود: در حوزه قطعه سازی و محصول نهایی گروه های کالایی متعددی در دومین نمایشگاه بزرگ هامکس شرکت نمودهاند که هرکدام دارای ظرفیتهای متعددی هستند.

هاشمی با اشاره به بازدید وزیر صمت و معاونانش از دومین نمایشگاه هامکس گفت: وزیر صمت فاطمی امین و معاونانش در این دیدار به صورت مستقیم با تولیدکنندگان گفتگو کرده و با مشکلات آنها آشنا شدند. سیاستهای انقباضی بانک مرکزی، کمبود نقدینگی در واحدهای صنعتی، محدودیتهای منابع ریالی و کاهش درامدهای ارزی، افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر واحدهای تولیدی و چالشهای موجود در تامین مواد اولیه از مهمترین مشکلات عنوان شده توسط تولیدکنندگان بود.

وی در ادامه با اشاره به طرح و برنامههای وزارت صمت در جهت تسهیل مشکلات تولیدکنندگان، گفت: درگذشته اوراق گام وجود داشت که درخواست نمودیم آن را به چرخه تسهیلات بازگردانند همچنین قولهایی را برای تامین نقدینگی نیز دریافت نمودیم.  همچنین نیاز است به بخش خصوصی اعتماد بیشتری شده و فضا برای فعالیت و اختیارات آنها بیشتر شود.

دبیرکل و رئیس ستاد برنامهریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در پایان درخصوص قیمتهای رو به رشد لوازم خانگی در بازار گفت: قیمتگذاری محصول نهایی تابع برخی قواعدی است که به بحث اقتصادی متصل است، میزان و نرخ مواد اولیه و هزینه تمام شده محصول فاکتورهای تامین قیمت نهایی محصولات است، بنابراین در این راستا مسئله نرخ ارز و تامین و واردات مواد اولیه، افزایش هزینه های تولید در پی تورم بر قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است لذا اگر مشکل اصلی میزان درآمد و قدرت خرید مردم است این موضوع را نباید با سرکوب بخش دیگر جبران کنیم.

وی درپایان گفت: تولید از افزایش قیمت کالا سودی نمیبرد، نیاز است تا مکانیزمی طراحی شود که در آن حقوق مصرف کننده و منافع تولیدکننده رعایت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز