خبرگزاری کار ایران

روزنامه نگار آلمانی:

برلین باید فورا حقیقت تلخ را بپذیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۶۳۴

روزنامه نگار آلمانی تاکید کرد که روسیه عملا پیروز جنگ شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از تلویزیون آلمان، «ولفرام وایمر»، روزنامه‌نگار آلمانی تصریح کرد که روسیه عملا در جنگ اوکراین پیروز شده است و برلین پس از آنکه در باز کردن کانال‌های ارتباطی با روسیه بسیار کند عمل کرد باید فورا یک طرح صلح ارائه دهد.

وایمر گفت: «آلمان باید این حقیقت تلخ را که روسیه پیروز جنگ بوده است، بپذیرد. آیا اولاف شولتز، صدر اعظم می‌خواهد همچنان به شعار روسیه باید شکست بخورد و اوکراین باید پیروز شود، پایبند بماند؟». 

وی ادامه داد: «نکته حساس این است که این نتایج در سطح سیاسی چه تاثیری خواهد داشت، چرا که روسیه عملا دونباس را تصرف کرده و مساحت این مناطق به تنهایی به اندازه گستره کشورهای بلژیک و هلند و بلژیک با هم است. روسیه یک کریدور زمینی به کریمه پیدا کرده و اکنون این سوال مطرح می‌شود که در این شرایط ما چگونه به شکست روسیه امیدوار هستیم در حالی که اوکراین چیزی غیر از سلاح‌های ما در دست ندارد». 

وایمر تاکید کرد که روسیه در بازی تحریم های بین المللی نیز برنده است، چین به تازگی در کنار روسیه قرار گرفته است، هند بیش از هر زمان دیگری با روسیه تعامل دارد و کشورهای در حال توسعه مهمی مانند برزیل و آفریقای جنوبی اردوگاه غرب را ترک کرده اند چنانچه دیدیم صدراعظم آلمان در جریان سفر خود به آفریقای جنوبی چگونه تحقیر شد». 

وی با اشاره به اینکه این کشورها خواهان تحریم نیستند و نمی‌خواهند درباره جنگ صحبت کنند و این بدان معناست که آلمان اکثریت بین‌المللی را در این نبرد از دست داده است، گفت: «به اعتقاد من ابتکار امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه مبتنی بر درک او از واقعیت سیاسی است و ما نمی‌توانیم در این جنگ پیروز شویم پس باید هر چه زودتر به آن پایان دهیم و در سطح دیپلماتیک حداکثر تلاش خود را به کار گیریم». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز