خبرگزاری کار ایران

شریک ایالات متحده واردات نفت روسیه را از سر گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۱۱۰

S&P Global Platts این هفته به نقل از وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گزارش داد که این کشور واردات نفت روسیه را پس از 8 ماه وقفه در تحویل از سر گرفته است.

به گزارش ایلنا از راشاتودی، بر اساس داده‌های اولیه در مورد واردات نفت خام، ژاپن در ژانویه 747706 بشکه نفت خام از پروژه نفت و گاز ساخالین-2 در خاور دور روسیه دریافت کرد. این محموله‌ها توسط شرکت تایو اویل ژاپن انجام شد که سخنگوی آن اعلام کرد این محموله بخشی از حجم باقیمانده نفت خام تحت قرارداد 2022 آن است.

 در اواخر سال گذشته، ژاپن به عنوان در راستای تلاش هماهنگ برای کاهش درآمدهای نفتی روسیه که توسط متحد دیرینه ژاپن، ایالات متحده، و با حمایت G7، اتحادیه اروپا و استرالیا ارائه شده بود، به سقف قیمتی واردات نفت روسیه پیوست. با این حال، توکیو واردات نفت از پروژه ساخالین-2 را از سقف معاف و اعلام کرد که چنین اقدامی امنیت انرژی این کشور را به خطر می اندازد.

به غیر از نفت، ساخالین 2 گاز طبیعی مایع (LNG) ژاپن را تامین می کند که تقریباً 9 درصد از کل واردات LNG ژاپن و 3 درصد از منبع تغذیه ژاپن را تشکیل می‌دهد.

 پس از معرفی سقف قیمت، مقامات روسیه بارها هشدار داده‌اند؛ کشورهایی که این اقدام را اتخاذ می‌کنند احتمالا به طور کامل از نفت روسیه محروم شوند.

انتهای پیام/
نرکس سادات میرصانع
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز