خبرگزاری کار ایران

از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا؛

سقف قیمت برای نفت روسیه تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۷۳۸

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده معتقد است قیمت 60 دلاری برای برای ادامه عرضه نفت روسیه خود به بازار جهانی کافی است.

به گزارش ایلنا از تاس، در بیانیه‌ وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: «سطح سقف قیمت، 60 دلار در هر بشکه، به اندازه کافی بالا تعیین شده است تا انگیزه اقتصادی برای روسیه برای ادامه فروش نفت در بازارهای جهانی حفظ کند.

به گفته دولت ایالات متحده، قیمت در سطحی تعیین شده که روسیه از نظر تاریخی آن را پذیرفته است، که بالاتر از هزینه تولید آن و قابل مقایسه با قیمت‌ها است.

سقف قیمت عمدتاً به ممنوعیت حمل و نقل دریایی یا بیمه نفت مرتبط است که با قیمتی فراتر از سقف به کشورهای ثالث تحویل داده می‌شود.

این وزارتخانه گفت: با توجه به این محدودیت‌ها، کاهش حجم فروش به نفع اقتصادی روسیه نخواهد بود، به ویژه به این دلیل که انجام این کار به معنای کاهش فروش به بازارهای کلیدی نوظهور از جمله متحدان روسیه است.

بر اساس برآوردهای آن، کشورهای G7 "حدود 90 درصد از بازار محصولات بیمه دریایی مرتبط و بیمه اتکایی را در اختیار دارند.

موضع روسیه

الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه در 13 اکتبر اظهار داشت که مسکو نفت را به کشورهایی که سقف قیمتی برای نفت روسیه وضع کنند صادر نخواهد کرد. او در همایش هفته انرژی روسیه گفت: «قیمت باید بر اساس توازن عرضه و تقاضا از طریق بازار شکل بگیرد».

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در 12 اکتبر گفت که مسکو برای رفاه دیگران و صادرات منابع انرژی خود به کسانی که محدودیت‌های قیمتی بر آنها وضع می‌کنند، هزینه نخواهد کرد. او اعمال سقف قیمت‌ها را «باج‌خواهی آشکار» خواند.

 علاوه بر این، رئیس جمهور در سخنرانی خود در هفته انرژی روسیه هشدار داد که محدودیت قیمت نفت مملو از خطرات تعیین سقف قیمت در سایر بخش‌هاست که برای اقتصاد بازار جهانی و رفاه میلیاردها نفر مضر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز