خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:

شهرداری باید کارکنان قراردادی خود را در سال آینده تبدیل وضعیت کند/ افزایش ۱۰۳ درصدی بودجه حمل‌ونقل تهران در ۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۹۲۴

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری باید در سال آینده با برگزاری آزمون‌های مربوطه، برنامه تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به رسمی را اجرا کند، گفت: درحالی که بودجه سال آینده نسبت به امسال ۵۱ درصد رشد داشته است، اما بودجه حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۱۰۳ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد آخوندی در نشست خبری عصر امروز خود که با موضوع تشریح جزئیات بودجه ۱۴۰۲ شهرداری برگزار شد، گفت: درحالی که بودجه سال آینده نسبت به امسال ۵۱ درصد رشد داشته است، اما بودجه حوزه حمل‌ونقل و ترافیک در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۱۰۳ درصدی همراه بوده است. 

وی افزود: در تبصره ۲۰ لایحه بودجه سال آینده، علاوه بر کل بودجه ۳۴ هزار میلیارد تومانی که برای حمل‌ونقل و ترافیک در نظر گرفته شده است، ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز پیش‌بینی شده است تا اگر سال آینده شهرداری توانست علاوه بر بودجه اصلی با رقم کل ۷۵ هزار میلیارد تومان، درآمد مازادی داشته باشد، بتواند این رقم را هم در حوزه حمل‌ونقل صرف کند. 

آخوندی با بیان این که ۴۵ درصد بودجه سال آینده شهرداری هزینه‌ای و ۵۵ درصد اعتبارات مربوط به تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و بودجه‌های عمرانی است، عنوان کرد: در بودجه سال آینده شهرداری در حوزه بافت فرسوده و در تبصره ۱۶ و در ۵ بند مواردی تصویب شده است که در ردیف سوم آن ۲ هزار میلیارد تومان برای تسهیل در تأمین مسکن برای بافت فرسوده و در ردیف ۵ نیز ۲ هزار میلیارد تومان در بستر اوراق مشارکت برای نوسازی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: در حوزه ایمنی نیز بودجه سال آینده با ۲۴ درصد افزایش مواجه بوده و مبلغ آن به ۴ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین در سال آتی، ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان بودجه برای معاونت فنی و عمرانی در نظر گرفته شده است که هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن برای توسعه بزرگراه‌ها اختصاص داده خواهد شد. 

وی درباره جزئیات رقم هزار میلیارد تومان اضافه‌شده به لایحه بودجه شهرداری تهران در حوزه حمل‌ونقل توضیح داد: مبلغ ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم برای خرید ون و مینی‌بوس، یک هزار میلیارد تومان برای خرید اتوبوس سه کابین، یک هزار میلیارد تومان برای خرید ون، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، برای بهسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات اتوبوس و ۶۰۰ میلیارد تومان برای تأمین موتورسیکلت‌های برقی در نظر گرفته شده است. 

آخوندی با بیان این که در سال آینده ۶۳۱ میلیارد تومان بودجه برای آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در بودجه سال آتی شهرداری تهران، ۲۷۹ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات مدیریت بحران پیش‌بینی شده است و در تبصره بیستم نیز در صورت کسب درآمد مازاد توسط شهرداری تهران، ۱۰۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درباره دیگر ارقام پیش‌بینی‌شده در تبصره بیستم بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ شهرداری گفت: یک هزار میلیارد تومان از این بودجه در حوزه اجتماعی و فرهنگی برای نوسازی زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده است و همچنین ۵۸۰ میلیارد تومان را نیز برای آسیب‌دیدگان اجتماعی در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: ۸۱۰ میلیارد تومان در بودجه و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز در تبصره ۲۰ برای آسفالت‌ریزی در شهر تهران پیش‌بینی شده است. همچنین هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان در بودجه و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در تبصره ۲۰ برای بزرگراه‌های تهران تخصیص یافته است.

آخوندی با بیان این که در بودجه سال آینده شهرداری تهران ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان برای توسعه نمایشگاه شهر آفتاب اختصاص یافته است، اظهار داشت: تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی به رسمی نیز در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران تعیین تکلیف شده است و شهرداری باید در سال آینده با برگزاری آزمون‌های مربوطه این کار را انجام دهد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز