خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان کشوری و استان فارس انجام شد؛

آیین کلنگ زنی احداث کارخانه تولید الکترود گرافیتی منطقه ویژه اقتصادی کازرون

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۹۱۶

آیین کلنگ زنی احداث کارخانه تولید الکترود گرافیتی منطقه ویژه اقتصادی کازرون با حضور معاون اقتصادی استانداری فارس،ریاست صمت استان فارس ،مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ومعادن فلزات کشور،نماینده شهرستان‌های کازرون وکوهچنار در مجلس ودیگر اعضای شورای اداری شهرستان در منطقه ویژه اقتصادی کازرون برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محسن ربانی زاده در مراسم کلنگ زنی احداث کارخانه تولید الکترود گرافیتی منطقه ویژه اقتصادی کازرون با اشاره به چشم انداز تولید 50 میلیون تن فولاد سالانه کشور  در سال 1404  اظهار کرد:الکترود گرافیتی مواد اولیه حیاتی صنایع صنایع فولاد کشورمحسوب میشود و در حال حاضرصنعت فولاد کشور سالانه  نیازمند 60 هزار تن الکترود گرافیتی است که کارخانه الکترود گرافیتی کازرون با ظرفیت  تولید بالغ بر 30 هزار تن الکترود در سال بخش بزرگی از نیاز صنایع فولاد کشور را بر طرف می کند.

معاون اقتصادی استانداری فارس افزود:این کارخانه با  سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردتومان نقش موثری در تحقق توسعه دریا محور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است برعهده دارد وموجب توسعه چشم گیر اقتصادی در غرب فارس به محوریت شهرستان کازرون  می شود.

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز از صدور کدگمرکی منطقه ویژه اقتصادی شهرستان کازرون خبر داد و اظهار کرد: یکی از مهمترین اولویت‌های مناطق ویژه اقتصادی اخذ کد گمرکی از سازمان گمرکات کشور است، با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی مناسب شهرستان کازرون از این پس شاهد واردات و صادرات مستقیم از منطقه ویژه اقتصادی کازرون خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت احداث کارخانه الکترود گرافیتی تصریح کرد: با توجه به الزامات محیط زیستی ولزوم تولید فولاد سبز در آینده نزدیک صنایع فولاد دنیا نیاز بیشتری به الکترود گرافیتی خواهند داشت لذا پتانسیل صادرات این محصول نیز روبه افزایش است.

ایزدی گفت:  با برنامه ریزی انجام شده طی یک سال  شاهد راه اندازی فاز اول کارخانه خواهیم بود که در فاز اول بخش تراشکاری پروژه باایجاد اشتغال 50 نفر بهره برداری می رسد.

نماینده مردم شهرستان‌های کازرون وکوهچنار در مجلس با بیان اینکه توسعه صنعت باعث گسترش رونق اقتصادی و فرهنگی در منطقه خواهد شد، گفت: کارخانه الکترود گرافیتی  نیاز بیش از هشتاد درصد تولید فولاد کشور را به این محصول استراتژیک رفع می‌کند و انحصار تولید و واردات این محصول را از کشورهای اروپایی می‌شکند.

فریدون عباسی تصریح کرد: در راستای تسریع در راه اندازی و بهره برداری مرحله‌ای کارخانه بخش تراشکاری انتهای خط تولید است که ماشین کاری الکترودها را بر عهده دارد و با احداث این کارخانه و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز کارخانه و انتقال بخشی از پساب تصفیه خانه به منطقه ویژه اقتصادی کازرون شاهد رونق بخشی اقتصادی در سطح شهرستان کازرون و غرب فارس خواهیم بود.

نماینده شهرستان‌های کازرون وکوهچنار در مجلس استفاده از بالاترین استانداردهای زیست محیطی در طراحی وساخت تجهیزات را از ویژگی های  این کارخانه برشمرد و افزود: با احداث و راه اندازی کامل کارخانه الکترود گرافیتی زمینه اشتغال مستقیم بیش از 500 نفر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز