خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبرداد؛

تسهیلات 5 میلیاردی برای کسری وثیقه کارآفرینان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۰۵۱

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کسری وثایق کارآفرینانی که برای دریافت تسهیلات با کمبود وثیقه روبرو هستند را تا سقف 5میلیارد تومان صادر می‌کند.

به گزارش ایلنا، مصطفی هاشمی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به حمایت‌های این شرکت از صنایع کوچک گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 2 میلیارد تومان یارانه به دوره‌های آموزشی فتورهای صنعتی و نمایشگاهی، کلینیک‌های صنعتی و خوشه‌های صنعتی پرداخت و این روند ادامه دارد.

وی همچنین از احیای 53 واحد راکد در شهرک‌های صنعتی فارس در دولت سیزدهم خبر داد گفت: این واحدها به چرخه تولید بازگشته‌اند.

هاشمی از افتتاح و بهره‌برداری ۴۳ طرح زیرساختی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فارس با اعتباری افزون بر ۴۴۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

 وی همچنین از آماده بهره‌برداری بودن  ۸ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در این ایام خبر داد و گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجراشده است.

 هاشمی با بیان اینکه هم اکنون در استان فارس ۶۳ شهرک و ناحیه صنعتی در مرحله واگذاری قرار داردگفت :استان فارس در این زمینه عنوان دوم کشور را در اختیار دارد.

تسهیلات 5 میلیاردی برای کسری وثیقه کارآفرینان

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس افزود :در حال حاضر تعداد ۷۴۵۵ قرارداد سرمایه گذاری با مساحت ۲ هزار و ۱۲۰ هکتار به صنعتگران واگذار شده است که از این تعداد ۳۳۹۵ واحد با اشتغال افزون بر ۳۹ هزار نفر به بهره برداری رسیدند و استان فارس عنوان سوم کشور را در این بخش ها به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در بخش تکمیل زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی در یک سال گذشته اقدامات موثری انجام شده است گفت :در این مدت ۷۸ پروژه عمرانی و زیرساختی با اعتباری افزون بر یکصد میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و ۵۸ طرح زیرساختی نیز با اعتباری افزون بر ۲۳۲ میلیارد تومان در مرحله اجرا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس از اقدامات مهم انجام شده در یک سال اخیر را بهره برداری از منطقه ویژه اقتصادی کازرون اعلام کرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی آماده استقرار واحدهای صنعتی صادرات محور شده است و بستر مناسبی را برای توسعه صنعتی و اقتصادی شهرستان کازرون فراهم خواهد کرد. 

هاشمی در ادامه تعیین تکلیف و فسخ از قراردادهای راکد در شهرکها و نواحی صنعتی را از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال اخیر اعلام کرد و گفت :در این مدت 424به مساحت 138 هکتار رسیدگی شده که 115قراردادقرارداد با مساحت 44هکتار فسخ قطعی شده و 70قرارداد به مساحت 20هکتار نیز خلع ید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز