خبرگزاری کار ایران

تجمع کلاه‌زردها مقابل مجلس و وزارت نیرو/ تعیین دستمزد برعهده شورایعالی کار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۶۷۲۸

کارگران دولت مقابل مجلس، به ماده غیرقانونی مجلس اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (سیزدهم اسفند) جمعی از کارگران دولت از جمله کلاه‌زردها با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار حذف بند غیرقانونی بودجه شدند.

این کارگران می‌گویند: تعیین دستمزد برای تمام کارگران کشور، چه در بخش خصوصی شاغل باشند و چه در دولت، برعهده‌ی شورایعالی کار است و نباید افزایش دستمزد کارگران دولت در لایحه بودجه مشخص شود.

معترضان از نمایندگان مجلس درخواست دارند؛ در بررسی نهایی بودجه در صحن، بند غیرقانونی مربوط به افزایش دستمزد کارگران دستگاه‌های اجرایی و دولتی حذف شود.

کارگران می‌گویند: از همه‌ی مزایا و امکانات دولت محرومیم اما می‌خواهند افزایش مزد ما را به اندازه‌ی کارمندان درنظر بگیرند، این نهایت بی‌عدالتی‌ست.

پس از آن، کلاه‌زردها مقابل وزرات نیرو رفتند؛ نمایندگان آن‌ها می‌گویند: طرح طبقه بندی ما از سال 99 در وزارت نیرو معطل مانده است؛ انتظار داریم به سرعت این طرح اجرایی شده و موجب افزایش حقوق ما شود.

به گفته‌ی نماینده کلاه‌زردها، به نظر می‌رسد حقوق مزدی کارگران دولت از همه سو در خطر افتاده؛ هیچ تلاشی برای اجرای قانون نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز