خبرگزاری کار ایران

همه نهادها و مردم برای ارتقاء ایمنی تلاش کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۶۴۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران بر ضرورت مشارکت همه نهادها و مردم برای ارتقاء ایمنی در شهر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، حسین نظری در همایش شهرداران و نواحی شهرداری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد، با تسلیت برای شهادت رضا دارابی، آتش‌نشان تهرانی در حادثه حریق ساختمان واقع در خیابان بهار، گفت: این شهید والامقام به شغل خود بسیار علاقمند بود و عاشقانه به نجات جان انسان‌ها پرداخت و در نهایت به مقام شامخ شهادت نائل آمد و جاودانه شد. آتش سوزی ساختمان بهار از حدود ساعت ۱۰ صبح آغاز شد و آتش‌نشانان در حالت عادی از اطراف و قسمت‌های پایین محل آتش‌سوزی، اقدام به مهار آن کردند، ولی در این حادثه مجبور به مهار از قسمت بالای ساختمان به سمت پایین شدند و من در اینجا دست تک تک آتش نشانان را می‌بوسم که چنان عاشقانه کار عملیات را پیش بردند.

نظری در ادامه با بیان اینکه در شهر تهران تلاش‌های زیادی برای ایمنی و آتش‌نشانی صورت گرفته است، گفت: ما هنوز نیاز داریم که با قدرت بیشتر به ایمن سازی ادامه دهیم. اغلب آتش سوزی ها که در ساختمان‌های شهر روی می‌دهد، در مدت یک تا دو ساعت مهار می‌شوند، اما مهار آتش سوزی ساختمان خیابان بهار، بسیار طول کشید زیرا محل حادثه مملو از صندلی‌های ماساژ و باتری‌های لیتیومی بود که بر روی هم دپو شده و کانون آن در طبقات منفی بود. بر اثر شدت حرارت، ستون های ساختمان از فرم اصلی خارج شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تصریح کرد: نکته دیگر این است که همزمان با آتش سوزی در ساختمان خیابان بهار، حدود ۱۶ فروشگاه و مغازه در خیابان ۱۵ خرداد دچار آتش سوزی شدند که خوشبختانه با تلاش و از جان گذشتگی آتش‌نشانان به سرعت مهار شد.

وی با تاکید بر اینکه برای ایمن سازی شهر تهران به همکاری همه نهادها و مردم نیاز داریم، گفت: امیدواریم با کمک یکدیگر، شاهد شهری ایمن با حداقل حادثه باشیم.

نظری تصریح کرد: بهتر است این جلسات هر سه ماه یکبار برگزار شود و امیدوارم در جلسات بعدی با توان و هماهنگی بیشتر حضور یابیم و از راهکارهای شهرداران مناطق و شهرداران نواحی نیز استفاده کنیم، این موضوع بسیار مهم است که ما باید در محل حوادث، هماهنگی بیشتری داشته باشیم و با سناریو جلو برویم و امیدوارم با قدرت به این مسیر ادامه دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز