خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران عنوان کرد:

حمایت شهرداری تهران از نخبگان و شرکت های دانش بنیان در حوزه محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۸۶۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در آئین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۳۰ کیلوواتی سرخه حصار ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: باید از توان خود، حداکثر بهره و استفاده را ببریم و به شهروندان و شهر خدمت کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین نظری در این مراسم عنوان کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه رجب و در آستانه بهار طبیعت هستیم و همچنین ماه مبارک رمضان را در پیش داریم همکاران ما در شهرداری تهران ، طرح بهاران خدمت را ایجاد کردند که فضای شادی، نشاط و خدمت را در شهر تهران فراهم می کند و این مهم با تلاش نیروهای خدمات شهری در مناطق ۲۲ گانه انجام می شود. 

وی عنوان کرد: نیروهای خدمات شهری همیشه در صحنه هستند و مشغول انجام خدمت به مردم در خیابانها و معابر می باشند و یکی از زحمتکش ترین قشر خانواده شهرداری، همکاران من در این معاونت هستند.

وی افزود: منطقه ۱۳ در حوزه خدمات شهری، عملکرد بسیار خوبی داشته و ما همیشه از این منطقه گزارشهای خوبی دریافت می کنیم که جا دارد از شهردار منطقه ۱۳و معاون خدمات شهری تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: در شهر تهران در بحث تولید آلودگی مشکل داریم و از آنجا که حدود ۱۱ درصد جمعیت شهرهای کشور در تهران مستقر هستند ، این تراکم جمعیت با توجه به عدم توجه به آمایش های کشوری که توجه به آن نداریم عواقبی مثل آلودگی دارد و همچنین مزاحمت هایی از این تراکم به وجود خواهد آمد. 

معاون شهردار تهران تاکید کرد : ضرورت دارد ، چاره اندیشی کنیم که یکی از این فکر ها عبور از انرژی هایی هست که آلودگی تولید می کند و حرکت به سمت انرژی های تجدید پذیر است.

وی افزود: نیاز است در حوزه محیط زیست نخبگان ورود کنند و ما آماده اجرا هستیم، در ۴۵ نقطه شهر تهران در بوستان ها و اماکن شهرداری تهران این کار به تناسب امکان محل در حال انجام است.

نیروگاه خورشیدی سرخه حصار، بزرگترین ایستگاه سلول خورشیدی شهرداری‌های کشور

وی افزود: نیروگاه خورشیدی سرخه حصار، بزرگترین ایستگاه سلول خورشیدی شهرداری های کشور است که ۱۳۰ کیلووات انرژی تولید می کند و باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم و این کار، آخرین نیست و می شود نوآوری کرد و خلاقیت هایی ایجاد کرد و باید از تجارب کشورهای دیگر در این حوزه استفاده کنیم. 

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، وی عنوان کرد: یک سوم‌برق بوستان از نیروگاه خورشیدی سرخه حصار تامین می شود و برای تکمیل و اجرای دو فاز دیگر این پروژه نیز حمایت می کنیم.

شهردار منطقه ۱۳: فراخوان ده بسته سرمایه گذاری ویژه قطب گردشگری شرق تهران در یک ماه آینده 

محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ نیز در بیست و ششمین رویداد امید و افتخار  و آیین بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی سرخه حصار که همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در شرق تهران می بایست سرانه های تفریحی، فرهنگی، گردشگری افزایش یابد تا شهروندان به عنوان صاحبان اصلی شهر بتوانند از امکانات مختلف برخوردار شوند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بزرگترین سرمایه ای که در شرق تهران وجود دارد، بوستان جنگلی سرخه حصار با مساحت ۶۰۰ هکتار است، گفت: مسئله ای که با آن مواجه شدیم این بود که این بوستان برای استفاده مردم امکاناتی مناسبی نداشت و توجه خاصی به آن نشده بود.

احمدی ادامه داد: در اسفندماه حداقل ۱۰ بسته تفریحی و گردشگری فراخوان خواهد شد، که همه موارد در آن دیده شده  و به مرور امکانات پارک را افزایش می دهد که شامل کارتینگ، اسب سواری ، حمام نمک و مزرعه ۲ هکتاری گل محمدی است و بوستان سرخه حصار به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد و در حال حاضر  این طرح ها  در سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران در دست بررسی است. 

شهردار منطقه ۱۳ گفت: هزینه قبوض برق این پارک عدد بالایی بود که بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی در کاهش مصرف برق و صرفه جویی بسیار موثر است.

وی افزود: از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰  بالغ بر ۵ بار این پروژه به مناقصه گذاشته شد و از آن استقبال نشده بود و ما از سال گذشته توان خود را گذاشتیم تا این کار انجام شود که در نهایت  این ایده بعد از ۶ سال به سرانجام رسید.

علی احمدی اظهارکرد: نیروگاه سرخه حصار که بزرگترین نیروگاه خورشیدی شرق تهران است می تواند یک سوم برق این بوستان را تامین می کند و قابلیت دارد تا ۲ فاز دیگر ادامه پیدا کند. 

شهردار منطقه ۱۳ خاطر نشان کرد: در ۶ ماه اول سال این نیروگاه یک سوم برق بوستان سرخه حصار را می تواند تأمین کند و امیدواریم که این نیروگاه خورشیدی شروعی باشد برای ۲ فاز بعدی تا برق کل بوستان جنگلی سرخه حصار را از پنل خورشیدی تأمین کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز