خبرگزاری کار ایران

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان مطرح کرد:

فعالیت بیس از ۵۰۰ هزار کاربر دانش‌آموز در سامانه عقیق

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۴۸۵

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: موضوع انقلاب اسلامی در گوشت و پوست و استخوان دهه هشتادی‌ها ریشه دوانده است‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسین تاریخی» دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در نشست هفته امور تربیتی جمهوری اسلامی ایران گفت: هفته امور تربیتی یادآور این نکته است که پرورش و تربیت برای ما بسیار مهم است و تفاوت ما با ایدئولوژی غربی در همین نقطه است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ برنامه مدرسه انقلاب را رقم زدیم که عنوان آن نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب است.

او با اشاره به حوادث اخیر گفت: برخی فکر می‌کردند این شرایط موجب می‌شود وقفه‌ای در اجرای این طرح ایجاد شود که دانش آموزان نشان دادند اینطور نیست و صلابت بچه‌ها برای نمایش قدرت جمهوری اسلامی شگفت‌آور بود. موضوع انقلاب اسلامی در گوشت و پوست و استخوان دهه هشتادی‌ها ریشه دوانده و مانند ۲۲ بهمن که دانش آموزان خوش درخشیدند، خلاقیت در نمایشگاه نیز چاشنی کار شده بود.

تاریخی یادآور شد: امسال برنامه ها شامل بازی‌های تشکیلاتی مهارتی بود که در تمام کشور اجرا شد و دنبال تقویت آن هستیم. تقویت مهارت کار گروهی و جمعی در بچه‌ها هدف ما است. بیشتر به حوزه فردی دانش آموزان توجه می‌شود و با کار گروهی دست و پنجه نرم نکرده اند. چنین رویدادهایی می‌تواند آن‌ها را با اشکالات رفتاری آشنا کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های دانش آموزان در ادامه اظهار کرد: کافه ۵۷ دیگر برنامه ما بود تا محفلی را برای گفت و گوی صریح برای بچه‌ها فراهم کنیم. در گذشته این اتفاقات در قالب تریبون آزاد رخ می‌داد اما ما تصمیم گرفتیم در محیطی دوستانه امکان گفت‌وگو برای دانش آموزان فراهم شود؛ عنوان کافه محیطی صمیمی را یادآوری می‌کند و ۵۷ نیز یادآور انقلاب اسلامی است.

او با بیان اوج گیری فعالیت‌های اردویی در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان عنوان کرد: فتح قله سبلان توسط پسران، جنگل نوردی دختران که برای اولین بار اتفاق افتاد، اردوهای سناریومحور از دیگر برنامه‌های ما بود. تشریح موضوعات تربیتی در اردوها برای ما اهمیت زیادی دارد. امسال چراغ اردو در تشکل پرفروغ شد و نوید افتتاح مرکزی تخصصی در کرمان را هم داریم  این مرکز با محوریت بازی‌های حرکتی افتتاح می‌شود. در این مرکز سازه‌هایی طراحی کردیم که بازی حرکتی و مهارت کار تشکیلاتی در بچه‌ها تقویت شود.

تاریخی در ادامه در مورد سامانه عقیق به عنوان زیست بوم فعالیت‌های دانش آموزی گفت: ۴هزار مدرسه و بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز کاربر فعال سامانه عقیق هستند.  دانش آموزان می‌توانند با ارزیابی کارهای هم در لیگ عقیق شرکت کنند. عناوین زبدگان، پدیدگان و مشاهیر را برای این سامانه طراحی کرده ایم.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در خصوص مبانی تربیتی دختران و الگوی تعالی آن‌ها بیان کرد: دوره های آموزشی نیلوفرانه در چهار سطح طراحی شد و در اختیار دانش آموزان و شبکه فعالان حوزه تعلیم و تربیت قرار گرفت. وب سایت دختران تمدن ساز این محتوا را در خود گنجانده است. ۱۴عنوان کتاب به عنوان نیلوفرانه تولید شد و در اختیار قرار گرفته و ویراست‌های جدید آن نیز منتشر می‌شود.

او در ادامه اضافه کرد: ما سعی کردیم فعالیت‌هایی در بستر مدرسه داشته باشیم. دهه هشتادی‌ها توانایی به دست گرفتن موضوعات تربیتی در مدارس را دارند و این را اثبات کرده اند. تغییر سیاست‌های معاونت پرورشی در سال جاری پررنگ بود و این نکته را از بازتاب فعالیت دانش آموزان دریافت می‌کنیم و با سبک و سیاق سال‌های قبل قیاس می‌کنیم.

تاریخی با تاکید بر اینکه دو مسئله جای پیگیری متفاوتی دارد؛ بیان کرد: قانون احیای معاونت پرورشی یکی از مسائل مهم است که بر زمین مانده و تا به حال مورد توجه قرار نگرفته است. اختصاص زمان ویژه برای فعالیت فرهنگی موضوع مهم دیگری است که دانش آموزان از آن گلایه دارند و معتقدند فرصتی برای کار روی توانمندی‌ها وجود ندارد و بعضا محدودیت‌هایی نیز اعمال می‌شود. اگر موضوع تربیت شش ساحت برای ما مهم است که قطعا هست باید مابه ازای آن را برای بچه‌ها فراهم کنیم. زنگ پرورشی در گذشته قابل تامل بود که می‌توانست تقویت شود همچنین زنگ نماز هم از دیگر موضوعات مهم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز