خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار ایلام:

انشعابات غیر مجاز آب استان در اسرع وقت شناسایی و  مسدود می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۲۰۴

معاون امور عمرانی استانداری ایلام از مسدود کردن انشعابات غیر مجاز آب استان در اسرع وقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام، سعید هژبری گفت: انشعابات غیر مجاز آب به تفکیک شهرستان ها و نوع کاربری آنان مسدود و در نشست بعدی گزارشی در این خصوص ارایه شود.

وی افزود: آب شرب نباید برای سایر کاربری های صنعتی و سایر امور استفاده شود، میزان مصرف آب برای فضای سبز از مهم ترین ملاک های سنجش عملکرد شهرداران است.

معاون استاندار ایلام در ادامه به میزان برداشت استاندارد آب  از  چاه های استان اشاره کرد و گفت:  تمامی چاه های استان باید به کنتور هوشمند مجهز شوند و در این راستا هر سه ماه  یکبار باید گزارشی از تعداد چاه های مجهز شده به کنتور هوشمند ارایه شود.

وی در ادامه تاکید کرد که مجوز پروانه های بهره برداری از  چاه های آب استان  با هماهنگی شرکت برق صادر شود و با توجه به اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ درصد چاه های استان به کنتور هوشمند مجهز هستند باید و در سال آینده و در برنامه ششم  تمامی چاه های استان به سیستم کنتور هوشمند مجهز شوند.

هژبری تاکید کرد: شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب منطقه‌ای استان در این راستا بیشترین همکاری را داشته باشند چراکه منافع عمومی مردم در میان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی و کشت جایگزین در استان تاکید کرد: تغییر الگوی کشت، گرایش کشاورزان به کشت های کم آب بر و کشت جایگزین از مهم ترین راهکارهای مدیریت مصرف آب است که باید توسط جهاد کشاورزی استان در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: آب از اساسی ترین نیاز جوامع بشری است که سهم عمده ای در تولید و اشتغال و پیشرفت اقتصادی هر کشور دارد.

هژبری بیان داشت: هدف این کارگروه مدیریت مصرف آب با استفاده از راهکارها و تکنولوژی های جدید است که امیدواریم با آگاهی دادن و فرهنگ‌سازی بتوانیم  در کاهش مدیریت مصرف آب موثر واقع شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز