خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار ایلام خبرداد؛

احداث تونل دوم آزادی با تخصیص ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۰۵۶

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۹۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای احداث تونل دوم آزادی در محور ایلام به سرابله تخصیص یافته است.

به گزارش ایلنا، سعید هژبری با اشاره به پیشرفت ۱۰ درصدی قطعه دوم این تونل به طول یک هزار و احداث تونل دوم آزادی با تخصیص ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار۵۳۰ متر، اظهار داشت: تونل جدید آزادی ۲ قرارداد دارد که قطعه اول شامل یک هزار و ۶۷۰ متر تونل با ۹۹.۷ میلیارد تومان قرارداد پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی دارد.

وی افزود: تونل دوم آزادی در ارتفاع پایین‌تر از تونل موجود به طول سه هزار و ۲۰۰ متر احداث می‌شود که این امر باعث حذف گردنه‌های منطقه در مسیر رفت (ایلام-حمیل - کرمانشاه) با توجه به چهار بانده شدن محور خواهد شد.

هژبری یکی دیگر از پروژه‌های مهم راهسازی استان را در محدوده حمیل به ایلام ذکر و تاکید کرد: این قطعه راهسازی به طول ۷۸ کیلومتر بوده که تاکنون ۲۴ کیلومتر آن چهارخطه شده، ۹ کیلومتر در دست اجرا بوده و ۴۵ کیلومتر نیز به صورت ۲ خطه است.

معاون عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اینکه محور ایلام - مهران به دلیل تردد میلیونی زوار اربعین مورد توجه دولت برای بهسازی و ارتقا سطح ایمنی قرار دارد، اضافه کرد: طول این محور ۸۲ کیلومتر است که بجز نقاط محدودی تمام مسیر چهار خطه شده است.

وی گفت: ۲ تونل در این مسیر ارتباطی به طول یک هزار و ۵۵۲ متر در دست ساخت است که در مراحل حفاری و لاینینگ هستند.

هژبری اجرای ۶۰ کیلومتر روکش آسفالت، پنج هزار کیلومتر خط کشی، ۱۵ کیلومتر نیوجرسی و نصب ۳۰ هزار تابلو علائم را از دیگر فعایت‌های صورت گرفته در مسیر ایلام به مهران برشمرد.

وی اظهار داشت: مسیر مهران به پایانه مرزی نیز با ۱۱ کیلومتر طول تاکنون در پنج کیلومتر به صورت ۶ خطه شده و مابقی هم در دست اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز