خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام:

هیچ نانوایی حق تعطیلی خود سرانه در روزهای تعطیل ندارد/ از محل تبصره ۱۶و۱۸ برای جایگزینی ماشین آلات فرسوده نانوایی‌ها اقدام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۳۱۹

استاندار ایلام در جلسه شورای آرد و نان استان با بیان اینکه از نانوایی‌های سنتی در ایلام حمایت می شود،گفت: هیچ نانوایی حق تعطیلی خود سرانه در روزهای تعطیل ندارد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از ایلام، حسن بهرام نیا امروز جمعه -۷ مرداد ۱۴۰۱- در نشست کارگروه گندم، آرد و نان استان خواستار پایش آرد و پخت نان از نظر کمیت و کیفیت و قیمت مصوب در استان شد و گفت: علاوه بر این بایست نظارت شود که توزیع آرد به تناسب نیاز هر نانوایی صورت پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت پخت نان توسط نانوایی‌ها در ساعاتی مشخصی از روز، اظهار داشت: ساعت کار نانوایی ها باید مشخص شود و هیچ نانوایی حق ندارد در ساعت دلخواه خود نان پخت کند که مسئولیت نظارت بر این مهم بر عهده فرمانداران و دستگاه های  بازرسی و نظارتی است.

استاندار ایلام در ادامه با هشدار به نانوایی ها متخلف استان، گفت: هیچ نانوایی حق تعطیلی خود سرانه ندارد.

بهرام نیا با اشاره به ورود میدانی به موضوع کیفیت و کمیت نان در ایلام پس از آغاز بکار دولت سیزدهم، گفت: پس از دو هفته از انتصاب بعنوان استاندار ایلام بصورت میدانی از وضعیت نانوایی بازدید کردیم که پس از آن بازدیدها، جلسات مستمر برگزار شد و تصمیمات مهمی اتخاذ و امروز شاهد جلوگیری از ۸ هزار ۵۰۰ کیسه آرد خارج از شبکه توزیع ظرف ۶ ماه گذشته هستیم که از این میزان ۲ هزار ۵۰۰ کیسه مربوط به ایلام است.

وی با اشاره به دیگر محاسن بازدید های میدانی از نانوایی ها گفت: در این مدت علاوه بر جلوگیری از فروش و توزیع خارج از شبکه آرد، شاهد افزایش کیفیت و کمیت پخت نان هستیم و وضعیت بهداشت نانوایی نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

نماینده عالی دولت در استان از دستگاه های اجرایی حوزه اقتصادی استان خواست در کنار نظارت بر پخت نان از نانوایی های که از نظر کیفیت و کمیت پخت و نظافت وضعیت آنها در مقایسه با قبل مطلوب شده،  توجه ویژه داشته باشند و برای خرید و جایگزینی ماشین آلات نانوایی ها از محل  تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات ارزان قیمت به آنان اعطا کنند.

وی در ادامه گفت: تاکنون ۲۰۰ نانوایی برای دریافت تسهیلات در راستای تعویض ماشین آلات نانوایی و دیگر امورات مربوطه اعلام آمادگی کرده‌اند که مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با بهره ۴ درصد به این متقاضیان اعطا می شود.

استاندار ایلام با اشاره به کیفیت نان تحویلی ایلام در مقایسه با کشور گفت: در مجموع رتبه ایلام از نظر کیفیت پخت نان در مقایسه با کشور رضایت بخش است اما با توجه با گندم و آرد با کیفیت ایلام باید رتبه نخست کشور از نظر پخت نان را داشته باشد.

وی در ادامه خواستار تشدید نظارت بر نانوایی ها شد و گفت: فروش خارج از شبکه به هیچ عنوان نباید مشاهده  شود چراکه اختلاف قیمت آرد آزاد تمام شده ۶۲۰ هزار تومان است در حالی که هر کیسه آرد با قیمت حدود ۳۵ هزار تومان در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد.

 بهرام نیا همچنین خواستار تجهیز تمامی نانوایی به پوز هوشمند شد و گفت: در تمامی نانوایی بهترین ساز و کار برای جلوگیری از تخلفات نانوایی  دستگاه پوز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر