خبرگزاری کار ایران

وجود ۲۰۰ هزار پلاک ناپایدار در پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۸۳۱

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: در حال حاضر پایتخت ۲۰۰ هزار پلاک ناپایدار دارد که بخشی از آن در بافت فرسوده واقع شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی هدایت، با اعلام اینکه تهران ۲۰۰ هزار پلاک ناپایدار دارد، اظهار کرد: بخشی از این پلاک‌هایی که باید نوسازی شوند، در بافت فرسوده است که البته ۵۰ درصد آن طی سال‌های اخیر نوسازی شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر اینکه ساکنین بافت پایدار نیز دیدند که در زلزله خوی و یا ترکیه در یک لحظه چه اتفاقی افتاد، یادآور شد: با توجه به اهمیت سلامت، ایمنی و جان مردم، توصیه می شود که شهروندان از مشوق‌ها استفاده کنند و نوسازی منازل خود را انجام دهند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه تقریباً تا امروز بیشتر نوسازی کشور در شهر تهران انجام شده و طی سنوات گذشته ۵۰ درصد از پلاک‌های ناپایدار نوسازی شدند، تصریح کرد: در رابطه با مابقی پلاک‌ها نیز ۴۵ درصد، مشکلاتی خارج از وظایف و اراده شهرداری تهران دارند.

هدایت همچنین خاطرنشان کرد: ۴۵ هزار پلاک در تهران مشکل سند دارند، تعدادی از پلاک ها در خطوط نواری ۱۰۰ متری راه آهن تهران قرار گرفته‌اند و بخشی در خطوط فشار قوی، بافت تجاری و بازار و بافت‌ تاریخی واقع شده اند. بنابراین ما در این مناطق، محدودیت‌هایی داریم و شهرداری نمی‌تواند در چنین مواردی اثرگذار باشد. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در ستاد بازآفرینی برای اولین بار برنامه اقدام مشترک شهرداری تهران و دولت در بازار تهران با رویکرد ایمنی تصویب، وظایف دستگاه ها و میزان اعتبار آنها مشخص و به آنها ابلاغ شد که وظایف شهرداری نیز در این خصوص مشخص است.

وی از تصویب برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری در بافت فرسوده با هدف بازآفرینی خبر داد و افزود: این برنامه نیز در ستاد بازآفرینی تصویب شد که ابلاغ خواهد شد و سازمان برنامه و بودجه نیز تکلیف دارد که اعتبار آن را تأمین کند.

به گزارش شهر، هدایت با اعلام اینکه برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری در محله نفرآباد منطقه ۲۰ و مجاورت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز به مصوبه تبدیل شده است، تأکید کرد: شهردار تهران دستور داده برنامه بازآفرینی تحولی در تمام ابعاد برای کل شهر تهران تهیه شود که تا جلسه آینده‌ی ستاد بازآفرینی، آماده خواهد شد تا به تصویب برسد. با این اقدام در تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی ورود خواهیم کرد.

وی در پایان یادآور شد: برنامه‌های اقدام مشترک، برنامه اقدام و عمل است و با توجه به اینکه نحوه تهیه آن مشارکتی انجام می‌شود، تحقق پذیری بالاتری نسبت به سایر طرح‌ها از جمله طرح تفصیلی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز