خبرگزاری کار ایران

ضرورت برخورداری پایتخت از سامانه‌های رصد حوادث و سوانح

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۶۳۱۷

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ایجاد سامانه‌های مختلف پایشی و رصد حوادث و سوانح را برای پایتخت ضروری خواند و گفت: مهم‌ترین این سامانه‌ها هشدار سریع زلزله است که سال گذشته همراه با بروزرسانی سامانه تخمین خسارت زلزله و سامانه هشدار سیل و برف و یخبندان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا،‌ رضا کرمی محمدی با بیان اینکه راه اندازی و افزایش استفاده از سامانه‌های پایشی برای مدیریت شهری و سایر سازمان‌های تخصصی مدیریت بحران بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: استفاده از این سامانه‌ها داده‌ها و اطلاعات لازم را فراهم می‌کند که می‌تواند هم مبنای اقدامات عملی در شهر تهران باشد و هم در بحران‌های احتمالی مورد استفاده قرار گیرد. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای استفاده بهینه از سامانه‌های طراحی شده امری ضروری است، تصریح کرد: چنانچه این سامانه‌ها به کار گرفته نشود، اولا هدررفت هزینه است و ثانیا این سامانه‌ها کم کم کارآیی خود را از دست می‌دهد. 

کرمی محمدی با بیان اهمیت حوزه پایش مخاطرات گفت: بر همین اساس در مرکز فرماندهی عملیات اضطراری شهر تهران (EOC) میزهای پایش مخصوص به هر سامانه از جمله میزهای پایش زلزله شامل هشدار سریع زلزله و تخمین خسارت، سامانه لغزش زمین، فرونشست و سامانه‌های هشدار سیل و هواشناسی ایجاد شده است. بنابراین یک اقدام کاملا زیر ساختی برای استفاده مداوم از سامانه‌ها و همچنین امکان اتصال سایر سازمان‌های تخصصی به این آن‌ها بخصوص سامانه هشدار سریع زلزله انجام شده است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: این امر موجب می‌شود سامانه‌ها بر خط و دائما بروز و تقویت شوند و می‌توان هر سال اقدامات و کارکردهای جدیدی برای آن‌ها در نظر گرفت و از طرفی این سامانه‌ها به ما کمک می‌کنند تا داده‌های مورد نیاز تبدیل به اطلاعات و سپس منجر به تولید دانش شود که در مدیریت بحران امری لازم و ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز