خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران:

دفاتر خدمات مدیریت بحران در مناطق تهران راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۷۸۹

سندی که در مجموعه سازمان مدیریت بحران برای کاهش خطرپذیری محلات وجود دارد، سند مبتنی بر زلزله و حرکات گسل‌ها است.

دفاتر خدمات مدیریت بحران در تمامی مناطق تهران با هدف راهنمایی شهروندان نسبت به اجرای اقدامات پیشگیری و آمادگی در برابر سوانح راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، احمد صادقی در نشست فصلی اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه ۱۴ هران در این باره گفت: این دفاتر در محل پایگاه‌های مدیریت بحران برپا می‌شود و متناسب با مخاطرات محلات پاسخگو و راهنمای شهروندان خواهد بود.

وی همچنین از طرح آماده سازی سند کاهش خطر‌پذیری شهر تهران بر مبنای تمامی مخاطرات موجود در پایتخت خبر داد و گفت: در اولین کارگاه و اردوی جهادی آموزشی که ۲۳ مرداد ماه با حضور شهرداران نواحی برگزاری خواهد شد نحوه تهیه و آماده سازی این سند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

احمد صادقی با اشاره به تنوع مخاطرات موجود در شهر تهران و میزان احتمال هر یک از این مخاطرات برای تبدیل شدن به بحران افزود: سندی که در مجموعه سازمان مدیریت بحران برای کاهش خطرپذیری محلات وجود دارد، سند مبتنی بر زلزله و حرکات گسل‌ها است که سناریوها بر اساس آن تهیه شده است.

وی ادامه داد: اگر بیاییم تمام مخاطرات شهر تهران را محله به محله شناسایی مخاطره و سند مخاطرات محله‌ای شهر تهران را آماده کنیم، می‌توانیم سند کاهش مخاطرات و سناریوهای کاهش مخاطره و مقابله با آن را هم بنویسیم.

وی گفت: در این کارگاه بهترین اساتید حضور دارند و علاوه بر آماده سازی سند کاهش خطر پذیری، مبانی اولیه آن آماده و مخاطرات نواحی تک تک شناسایی ‌می‌شود و در اختیار شهرداران مناطق قرار گیرد تا علاوه بر آشنایی با مخاطرات محلات با نحوه از بین رفتن آن هم آشنا شوند.

جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اشاره این که سند مورد نظر در مرحله نخست به صورت پایلوت در تعدادی از محلات شهر تهران اجرا می‌شود، گفت: در تدوین این سند از نظرات همه سازمان‌های تخصصی استفاده می شود چرا که هر محله مخاطرات مخصوص خود را دارد، در نتیجه سند عملیاتی باید توسط مسئولان محله نوشته و تائید شود.

وی با اعلام این که بر اساس یک زمانبندی دو ساله این سند تا پایان سال ۱۳۹۴ برای ۳۷۴ محله شهر تهران آماده می‌شود تا بتوانیم از سال ۱۳۹۵ سند کاهش خطرپذیری محلات را بر اساس این سند تنظیم کنیم، به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش تعداد پایگاه‌های مدیریت بحران در نواحی مختلف شهر تهران اشاره کرد و گفت: علاوه بر پایگاه‌های مدیریت بحران در نواحی تلاش می‌شود تا پایگاه های مدیریت بحران محلات هم راه‌اندازی شود تا ستادهای مدیریت بحران محلات در آنجا مستقر شوند و تمام امکانات مدیریت بحران قبل از بحران در این سوله ها آماده شود.

وی با تاکید بر انجام کار جمعی و سرلوحه قرار دادن مدیریت جهادی، رصد کردن و پایش مستمر مشکلات را با اهمیت خواند و گفت: طرح‌های حوزه پیشگیری از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این جلسه همچنین تورج فرهادی شهردار منطقه۱۴ نیز با اشاره به قدمت تاریخی منطقه ۱۴ وجود بیش از ۲۵۸ هکتار بافت فرسوده در این منطقه از ریز دانه بودن، کم دوامی و نفوذناپذیری به عنوان سه شاخص عمده بافت‌های فرسوده نام برد که در هنگام بروز سوانح در این بافت‌ها می‌تواند منجر به بروز بحران در منطقه شود.

وی افزود: شرایط این منطقه از منظر مدیریت بحران ایجاب می کند که تصمیمات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود تا در مواقع بحرانی بتوانیم اقدامات مفید و موثری انجام دهیم.

همچنین در این جلسه فروزنده دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته در منطقه را ارائه داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز