خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

بیمه کارگران ساختمانی سریعتر اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۵۰۸

رئیس انجمن گچ‌کاران ساختمانی استان قم گفت: حدود دو سال است که به بهانه‌ی اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، هیچ کارگر ساختمانی‌ای بیمه نشده است. علارغم ابلاغ این قانون به دولت، منتظر اجرای آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود کشوری درباره وضعیت کارگران ساختمانی گفت: در حالی‌که هزاران کارگر ساختمانی در سامانه بیمه‌ای ثبت‌نام کرده و منتظر بیمه شدن هستند، هنوز مسئولی پاسخگوی نیاز بیمه‌ای کارگرانی که از آذر سال ۹۹ سهمیه‌شان متوقف شده، نیست.

کشوری با بیان اینکه ادامه روند متوقف شدن سهمیه بیمه کارگران ساختمانی لطمات جبران ناپذیری را به کارگران ساختمانی وارد می‌کند، افزود: قانون اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی بعداز دو سال کش و قوس در مجلس تصویب و بعد از رفع ایرادات شورای نگهبان، در نهایت از سوی رئیس مجلس برای اجرا به دولت ابلاغ شد و هم اکنون در انتظار اجرای آن هستیم.

رئیس انجمن گچ‌کاران ساختمانی استان قم همچنین گفت: سهمی که قرار است از کارفرماها برای بیمه کارگران ساختمانی بگیرند، میانگین یک تا چهارده درصد است تا سرعت بیمه شدن کارگران ساختمانی بیشتر شود، اما در جلسه کمیسیون اجتماعی به ریاست آقای قالیباف، ایشان گفتند ۴درصد سهم ساخت و سازهای شهری و  ۱درصد سهم ساخت و سازهای روستایی باشد.

کشوری گفت: در هر حال انتظار داریم، دولت آقای رئیسی در آستانه شب عید، یک عیدی به کارگران ساختمانی بدهد و اعلام کند مصوبه مذکور اجرایی شده و بیمه کارگران ساختمانی از سر گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: ظلم سال‌های اخیر در حق کارگران و قطع بیمه‌ی بسیاری از کارگران ساختمانی و همچنین بیمه نکردن متقاضیان جدید، نابخشودنی است، چون تأمین اجتماعی در این مدت سوءاستفاده کرد و بیمه بسیاری را به بهانه سر کار نبودن، قطع کرد. یعنی آمار یک میلیون کارگر ساختمانی بیمه شده را به حدود ۷۰۰ هزار رساند.

کشوری در بیان بخش دیگری از مشکلات کارگران ساختمانی افزود: مضاف بر ایرادات فوق به تأمین اجتماعی، شنیده شده که تأمین اجتماعی جدیدا به حساب‌های بانکی کارگران نیز سرک می‌کشد.

وی گفت: در هر صورت انتظار داریم دولت آقای رئیسی مصوبه را هرچه زوتر اجرایی کرده و مشکل بیمه کارگران ساختمانی را حل کند چراکه کارگران ساختمانی بزرگترین قربانیان تورم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز