خبرگزاری کار ایران

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان چیست و چه کاربردی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۰۵۸

آیا شما نزدیک به عید می خواهید با یک بازسازی بزرگ همه را به وجد بیاورد؟ احتمالا الان به خود می گویید که یک بازسازی بزرگ هزینه زیادی دارد و من باید صدها میلیون تومان بابت آن خرج کنم. خبر خیلی خوبی برای شما دارم. شما میتوانید با پرداخت هزینه بسیار کم با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، نما و ظاهر ساختمان و خانه خود را بازسازی کنید و آن را بازسازی کنید. احتمالا دارید از خود می پرسید که پیج و رولپلاک نمای ساختمان چیست؟ و چرا تا کنون از آن خبر نداشته اید. پیچ و رولپلاک به روشی گفته می شود که نمای ساختمان با استفاده از یکسری پیچ های خاص به اسکلت ساختمان متصل می شود و از لحاظ استحکام آن را چند برابر قوی تر می کند. در ادامه در مورد روش های پیاده سازی و موارد لازم برای پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان یک توضیح کامل و جامع خواهم داد خواهم داد. الو راپل بهترین مرجع پیچ و رولپلاک نما ساختمان در ایران می باشد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان چگونه عمل می کند؟

اول از همه شما باید بدانید که پیچ و رولپلاک نما ساختمان چگونه انجام می شود تا موقع سپردن کار به افراد حرفه ای بدانید چه اتفاقی دارد می افتد. خیلی از ساختمان ها های سنگ دارند و ممکن است بعد از مدتی این سنگ نما ها از ساختمان می افتند و سقوط کنند. پیچ و رولپلاک نمای ساختمان مانع این سقوط می شود. "حالا بریم سر اصل مطلب". اولین کاری که باید در پیچ و رولپلاک کردن انجام داد عمل اسکوپ مردن سنگ نما ها است. " من به اسکوپ کردن جا باز کردن میگم" اسکوپ کردن یعنی اینکه سنگ نما ها را سوراخ کنیم تا جا برای پیچ ها باز شود. بعد از اسکوپ کردن محل قرارگیری رولپلاک را مشخص می کنند. محل قرارگیری رولپلاک ها معمولا دو جا هستند. رولپلاک یا بر روی اسکلت اصلی ساختمان قرار می گیرد سا بر روی اسکلت خارجی. اسکلت خارجی، خارجی ترین لایه ساختمان قبل از نما می باشد. سپس با ابزار و تکنیک های مخصوص سنگ نما به اصطلاح "پیچ می شود" می ساختمان.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در چه مواقعی امکان پذیر نمی باشد؟

یکی از معایب پیچ رولپلاک نمای ساختمان این است که بر روی هر نمائی قابل اجرا نیست. البته لازم به ذکر هست که چسب هم دارای معایب زیادی است و روش پیچ و رولپلاک در بسیاری از موارد از چسب بهتر است. پیچ و رولپلاک بر روی ساختمان هایی که دارای نمای سنگ گرانیت، سیمان و کاشی می باشد امکان پذیر نیست. سنگ کرانیت یکی از مستحکم و سنگین ترین سنگ های جهان می باشد و به همین دلیل اسکوپ نمی شود و اگر هم اسکوپ شود به دلیل سنگینی زیاد ممکن است از ساختمان سقوط کند که ای بسیار خطرناک است. حتما تا به حال دیده اید که برخی از ساختمان دارای نمای سیمانی هستند، نماهای سیمانی به دو دسته نازک و غیر نازک تبدیل می شوند که روش پیچ و رولپلاک بر روی نماهای سیمانی نازک قابل اجرا نیست زیرا ممکن است موقع اسکوپ کردن بشکنند. در رابطه با سنگ نما های کاشی بدلیل اینکه بعضی از آنها بسیار ریز و شکننده هستند این روش اجرایی نیست. اگر نمای کاشی دارید باید و حتما می خواهید از پیچ و رولپلاک استفاده کنید حتما باید از چسب هم استفاده کنید.

معایب چسب در نمای ساختمان

چسب یکی از مواردی است که در تمامی نقاط ساختمان استفاده می شود. یکی از کاربرد های چسب در چند دهه اخیر در نمای ساختمان بوده است. قبل از چسب هم سیمان به کار می رفت اما بدلیل هزینه های بالا سیمان و ظاهر  ناخوشایند آن ساختمان سازی به سمت چسب رفت. امروزه چسب هم مثل سیمان بسیار گران قیمت شده و این یکی از بزرگترین معایب چسب به حساب می آید. اما به نظر بنده مهم ترین عیب چسب این است که بعد از مدتی فاسد می شود و باعث سقوط سنگ نما ها می شود. با وجود اینکه چسب ها روز به روز پیشرفت می کنند هنوز آنقدر در برابر تغییرات دما شدید مقاوم نیستند و در کشوری مثل ایران که دمای هوا به سرعت تغییر می کند این موضوع چندین برابر اهمیت دارد. فاسد شدن چسب ها موجب می شود که سنگ نما سقوط کند و این بسیار خطرناک است. با وجود پیج و رولپلاک نمای ساختمان این مشکل از بین رفته است زیرا پیچ ها هرگز از بین نمی روند.

فواید پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

در مقایسه با چسب و سیمان، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان مزیت های خیلی بیشتری دارد. اولین یا شاید هم مهمترین مزیت پیچ و رولپلاک نسبت به سیمان و چسب این است که هزینه بسیاری کمتری برای اجرا لازم دارد و شما در این روش تقریبا نصف هزینه نما با استفاده از سیمان را می پردازید. دومین مزیت این است که دائمیست و شما دیگر لازم نیست بعد از چند سال به شخصی پول بدهید تا چسب ساختمان شما را نوع کند و یا دیگر لازم نیست به کسی پول بدهید که دوباره نمای شما را سیمان کاری کند. مهمترین دلیل برتری پیچ و رولپلاک به نظر بنده این است که کم خطر ترین روش اجرای نمای ساختمان می باشد.  در این روش نمای ساختمان شما همیشه محکم به دیوار چسبیده و هیچ وقت شل نمی شود و این باعث می شود که سنگ نمای ساختمان شما همیشه در جایش باشد و زیبایی خود را حفظ کند.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان با روش راپل

دو روش برای اجرای پیج و رولپلاک وجود دارد. اولین روش، روش داربست است که بسیار پر هزینه است زیرا شما لازم است بروید به بازار و داربست های محکم تهیه کنید یا اجاره کنید که با توجه به قیمت داربست این کار اصلا به صرفه نیست و بسیار هزینه بر است. روش دوم، روش راپل است. در روش راپل یا همان روش بدون داربست دیگر لازم نیست که شما از داربست استفاده کنید. در روش راپل کار با طناب انجام می شود و به همین دلیل بسیار کم هزینه تر و سریع تر است. افراد با اسفاده از ابزار خاص طناب را در بالای ساختمان به شی یا ستونی محکم می بندند و از بالا به پایین نمای ساختمان شما را درست می کنند.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز