خبرگزاری کار ایران

اظهارات عضو شورای شهر تهران در سفر به باسلون اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۳۰۶

زهرا شمس‌احسان، عضو شورای شهر تهران در نشست سالانه سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی که در شهر بارسلون کشور اسپانیا برگزار می‌شود، شرکت کرد و در حاشیه این نشست با جوردی واکوور، دبیرکل سازمان متروپلیس ملاقات داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، زهرا شمس احسان، عضو شورای اسلامی شهر تهران در دومین روز نشست سالانه سازمان شهرهای متحد و حکومت های محلی که به منظور معرفی سندی برای آینده شهرها و استفاده از قدرت جمعی آنها برای پیشبرد سیاست‌های جهانی در سطح دولت‌های محلی برگزار شد، با امیلیا سیز دبیر کل سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی دیدار و گفتگو کرد. 

حضور ۱۴۰ کشور جهان در سازمان متروپلیس 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در این دیدار  با تاکید بر اهمیت و نقش سازمان های بین المللی در برقراری ارتباطات میان شهرها و تقویت نقش تهران در این سازمان جهانی که بیش از ۲۴۰ هزار عضو از ۱۴۰ کشور جهان دارد، گفت: شورای اسلامی شهر تهران نیز مانند این سازمان نقش سیاستگذاری شهری را برعهده دارد اما در سطح محلی و از این رو بسیاری از مفاهیم مطرح شده با سیاست‌های شورا همخوانی و هماهنگی داشته و برای توسعه رویکردها سازنده می باشد.

امیلیا سیز ضمن تشکر از حضور تهران در این نشست از مشارکت تهران در کمیته های مختلف سازمان به ویژه کمیته تخصصی حوزه دولت های محلی استقبال کرده و به نقش فعال تهران به عنوان نائب رئیس این سازمان در دفتر منطقه ای آن در غرب آسیا و خاورمیانه اشاره کرد.

شهردار تهران نایب‌رئیس سازمان متروپلیس است 

شمس احسان در حاشیه این نشست در ملاقاتی رسمی با دبیرکل سازمان متروپلیس، جوردی واکوور اظهار داشت: شهرها امروزه با چالش های مشترکی روبرو هستند و ظرفیت‌های منحصربفردی نیز برای انتقال دانش دارند که می‌توانند با یکدیگر به اشتراک بگذارند. 

وی افزود: همانطور که در حوزه آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک و موضوعات دیگر نیاز به استفاده از تجربیات شهرهای موفق دنیا داریم ظرفیت های خوبی برای انتقال تجربیات به شهرهای دیگر نیز در اختیار داریم.

واکوور نیز در مورد نقاط قوت متروپلیس برای برقراری ارتباط میان شهرها در موضوعاتی که ظرفیت و توان انتقال تجربه وجود دارد تأکید کرد و به اهمیت تهران به عنوان یک کلانشهر و عضو مؤثر متروپلیس پرداخت و‌ گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر شهردار تهران نائب رئیس متروپلیس است تهران می تواند از این موقعیت استفاده بهینه کند.

گفتنی است، نشست سالانه سازمان شهرهای متحد و دولت‌های محلی از اول اسفندماه سال جاری به میزبانی دبیرخانه‌ اصلی این سازمان در شهر بارسلون اسپانیا در حال برگزاری است و تا ۵ اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز