خبرگزاری کار ایران

با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی؛

کنسرسیوم صادراتی زعفران و گیاهان دارویی خراسان رضوی تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۲۹۳

مدیرعامل کنسرسیوم صادراتی زعفران و گیاهان دارویی استان خراسان رضوی از تشکیل این کنسرسیوم با هدف هم افزایی شرکت های فعال و بنگاه‌های کوچک و متوسط در زمینه زعفران و گیاهان دارویی و همچنین با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، پریسا مردانی در این خصوص اظهارداشت: با توجه به اینکه اقتصاد دنیا مبتنی بر تشکیل بنگاه های خرد و متوسط بوده و طبیعتا این بنگاه‌های کوچک و متوسط نمی‌توانند از مزیت‌های قیمتی صرفه تولید به دلیل حجم فعالیت محدود خود استفاده کنند لذا با تشکیل کنسرسیوم می توان بصورت جمعی از این خدمات استفاده کرد. 

وی با اشاره به اینکه این کنسرسیوم با حمایت شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی شکل گرفته است، بیان داشت: کنسرسیوم را می توان به ائتلاف چند فرد، بنگاه، خوشه یا حکومت با هم برای انجام فعالیت‌های مشترک یا ادغام منابع خود، برای رسیدن به هدف مشترک تعریف کرد؛ این ترکیب یا ادغام علاوه بر ایجاد مزیت رقابتی ناشی از کاهش هزینه، باعث ایجاد هم‌افزایی مثبت در انجام هدف کنسرسیوم (اجرای پروژه، برگزاری نمایشگاه، تبلیغات، تولید محصول و...) و در نتیجه افزایش کارایی در زمان و کیفیت اجرا خواهد شد. 

وی همچنین نوع کنسرسیوم را صادراتی اطلاق کرد که با هدف توسعه و صادرات گیاهان دارویی خام مانند زعفران، آویشن، پنیرک و ... و محصولات فرآوری شده و استخراج شده از آن ها مانند انواع ماده موثره مانند کروسین زعفران ، انواع اسانس ها و عصاره و محصولاتی بر پایه گیاهان دارویی به خارج از کشور ، تسهیل صادرات، عرضه این محصولات و همچنین واردات تکنولوژی های نوین در این زمینه از طریق اقدامات مشترک، شکل گرفته است. 

مردانی ادامه داد: تا وقتی نیاز به شبکه‌سازی در بنگاه‌های تولیدی احساس نشود، این امر محقق نخواهد شد و زمانی که باور نیاز به شبکه‌سازی نباشد با هرگونه حمایت هم ایجاد نمی‌شود، لذا این بنگاه‌ها هستند که باید به یک باور قطعی برسند تا در راستای آن گام بردارند.

مدیرعامل کنسرسیوم صادراتی زعفران و گیاهان دارویی استان خراسان رضوی افزود: بنگاه کوچک و متوسطی که بخواهد یک گام فراتر از حوزه خود بردارد و به سمت صادراتی شدن پیش رود، نیازمند واحد بازاریابی قوی، نمایندگی در خارج از کشور، توانایی شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برندسازی و تبلیغات است.

وی بیان کرد: این عوامل بطور قطع دارای هزینه‌هایی است که بنگاه‌ها نیز به تنهایی قدرت تامین آن را ندارند به همین دلیل نهادهای تشکلی بهترین روش برای جمع شدن این بنگاه‌ها به دور یکدیگر هستند. یک مثال خوب و درس‌آموز کنسرسیوم پوشاک در ایتالیا و ماشین سازی بنگور با نام اختصاری (IMTMA) شامل ۱۲۵ بنگاه می‌شود که ۴۵ تولیدکننده بزرگ‌مقیاس و ۸۰ تولیدکننده کوچک و متوسط مقیاس را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز