خبرگزاری کار ایران

حسینی:

تشکیل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی سازگار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۹۲۰

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به ابتکار تشکیل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در زمان مسئولیت وزارت ارشاد، آن را اقدامی ضروری و سازگار با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای تجلیل از خدمات هنرمندان توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی در مراسم تجلیل از هنرمندان پیشکسوت در جشن گرم و صمیمی هنرمندان کشورمان، گفت: تأسیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در سال ۹۱ در دولت دهم، اقدامی ابتکاری در تجلیل و بزرگداشت یک عمر فعالیت هنری خدمات ارزشمند هنرمندان عزیز کشور بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: شما هنرمندان متعهد و دلسوز بر گردن ما حق دارید و ما بر این باوریم که اهتمام به خدمت‌رسانی به شما عزیزان باید مستمر باشد و بیش از این باید به اهالی هنر توجه کرد.

حسینی با بیان اینکه پیشکسوتان از تجربه گرانسنگی برخوردار هستند و بالا رفتن سن به معنای تعطیلی کار و فعالیت و تولید اثر نیست، اظهار کرد: بسیاری از نویسندگان و هنرمندان کارهای اصلی خود را بعد از بازنشستگی انجام دادند؛ همچنان که امام راحل در ۷۶ سالگی انقلاب را به پیروزی رساند و در دهه ۸۰ عمر خویش اقدامات اساسی و ماندگاری انجام داد.

وی، انتقال تجربیات ارزشمند گذشتگان به نسل جوان و نوجوان را حائز اهمیت دانست و گفت: نبی مکرم اسلام در ضرورت تکریم بزرگان و پیشکسوتان می‌فرمایند که اگر به بزرگترها احترام گذاشته و آن‌ها را تجلیل کنید در روز قیامت رفیق و همراه من خواهید بود و امروز باید اینگونه آموزه‌های الهی و فطری را به نسل جوان و نوجوان یادآور شویم.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: بدون تردید پژواک هر کار خوب و بدی که انسان انجام می‌دهد، در دنیا و آخرت به خودش باز خواهد گشت؛ چون این جهان کوه است و فعل ما نداسوی ما آید نداها را صدا.

حسینی با اشاره به ابتکار تشکیل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در زمان مسئولیت وزارت ارشاد، آن را اقدامی ضروری و سازگار با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برای تجلیل از خدمات هنرمندان عزیز توصیف کرد و گفت: باید از فکر و اندیشه و تجربیات بزرگان و پیشکسوتان خود به خوبی استفاده کنیم و این مؤسسه محلی برای دوستداران هنر و هنرجویان و نیز مسئولین کشور است که از تجربیات و اندیشه‌های شما بهره‌مند شوند.

معاون رئیس‌جمهور سپس در ضرورت تکریم و احترام به شأن و منزلت هنرمندان پیشکسوت غزلی را تقدیم اهالی هنر کرد.

در پایان این مراسم از هنرمندان متولد دی و بهمن با اهدای لوح، تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز