خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

بیانیه گام دوم برای این است که دچار روزمرگی و درجا زدن نشویم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۱۰۶

معاون رییس‌جمهور همراهی با مردم، رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی را باعث عاقبت به خیری دانست و تاکید کرد: همه کسانی که راه خود را از انقلاب اسلامی مردم ایران جدا کردند در نهایت با ضد انقلاب و دشمنان ملت ایران همنوا شده و در برابر مردم و منافع کشور ایستادند و البته راه به جایی نبردند.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی در همایش "جهاد تبیین" با موضوع جریان شناسی نفوذ سیاسی و فرهنگی آمریکا در ایران و در جمع روسای طوایف، معتمدان و مدیران ارشد استان سیستان و بلوچستان و اعضای شورای شهر گفت: اوایل انقلاب، اعضای گروهک موسوم به مجاهدین خلق داعیه انقلابی‌گری داشتند و خود را سردمدار مبارزه با امپریالیسم آمریکا معرفی می کردند اما وقتی راه خود را از خط امام راحل و آرمان‌های اصیل ملت ایران جدا کردند به رژیم بعث صدام پیوستند و خیانت های بیشماری علیه ملت ایران مرتکب شدند و امروز هم تحت حمایت آمریکا و فرانسه قرار دارند.

وی ادامه داد: امروز هم کسانی که خط خود را از انقلاب و رهبری جدا کردند، بعد از ۴۴ سال با سلطنت‌طلبان پیوند خورده و در اوج خفت و خواری از وکالت به نوه رضاخان قلدر دم می زنند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با گرامی‌داشت یاد شهدای امنیت و خدمت اظهار داشت: در این استان، شهدای عزیز شوشتری و محمدزاده که در خدمت مردم و آبادانی استان بودند بهمراه شماری از سران طوایف و مولوی‌هایی را به شهادت رساندند و بدینوسیله عاملین این جنایات اهداف خود را در جلوگیری از خدمت به مردم و پیشرفت و آبادانی استان نشان دادند.

حسینی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر، مردم حاضر در صحنه، نیروی انتظامی، بسیج و شهدای امنیت توطئه عظیمی را خنثی کردند، تصریح کرد: نظام اسلامی در نهایت سعه صدر، حلم و بردباری با این حوادث برخورد کرد و فرمان حکیمانه رهبر انقلاب در عفو و بخشش جمعی از محکومان و متهمان، نشان دهنده رأفت و رحمت نظام اسلامی است تا جوانان و نوجوانانی که فریب تبلیغات دروغین دشمنان را خورده بودند به دامان ملت بازگردند.

وی با بیان اینکه رئیسی و همه اعضای هیات دولت در تلاش شبانه روزی و بی وقفه به دنبال خدمت به مردم و رفع مشکلات و کمبودهای به جامانده هستند، خاطرنشان کرد: دولت مردمی حتی در دوره اغتشاشات روند خدمت‌رسانی و تامین نیازهای مردم را متوقف نکرد و در همین دوران، راه آهن خاش-زاهدان، نیروگاه برق زنجان و چند استان دیگر و پروژه های آبرسانی در خوزستان، همدان و سنندج افتتاح شد.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان سرمایه‌گذاری سنگینی انجام دادند تا مردم را از نظام و انقلاب اسلامی جدا کنند، ابراز داشت: برخی از کشورهای مرتجع عرب در حالی در بنگاه‌های خبرپراکنی وابسته به خود از حقوق زن و حقوق بشر دم می‌زنند که در کشور خود در یک روز ۸۰ نفر را گردن می‌زنند و حدود هشت سال است که مردم یمن را زیر بمباران قرار داده‌اند و مدعیان حقوق بشر و غربی‌ها هم در مقابل آن سکوت کرده‌اند.

حسینی با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد تبیین و روشنگری بیان کرد: خداوند در قرآن موضوع تبیین را به خوبی بیان کرده و آن را جهت تذکر و متنبه کردن مردم در امور مختلف مورد تاکید قرار داده است و خطاب به پیامبر و مومنان تاکید می‌کند که در مقابل سختی ها و ناملایمات استقامت و صبر پیشه کنند و اینکه تبیین و بصیرت‌افزایی، حق را باطل جدا می‌کند.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید رسالت پیامبر توضیح و تبیین مسائل به مردم است و پیامبران مبعوث شدند تا با زبان مردم سخن بگویند، کسانی هم که امروز در جهاد تبیین گام برمی‌دارند باید مخاطب‌شناس بوده و با حکمت، استدلال و منطق به گونه‌ای با مردم سخن بگویند که آنها را قانع کنند.

به گفته معاون رئیس‌جمهور، امام راحل با دم مسیحایی خود در اوج قدرت رژیم ستمشاهی کاری کردند سبب بیداری و همراهی مردم شد.

حسینی با بیان اینکه تبیین و روشنگری از تحریف، جعل و اخبار کذب جلوگیری می‌کند، یادآور شد: همواره در طول تاریخ کسانی بودند که با تحریف حقایق تلاش می‌کردند چهره دشمن و عملی که صالح نیست و باعث فساد و فتنه می‌شود را زیبا جلوه دهند و به تعبیر رهبر انقلاب جای شهید و جلاد، خادم و خائن و دوست و دشمن را عوض کنند.

وی با بیان اینکه اگر تبیین و روشنگری به درستی انجام نشود دشمنان حتی نقاط قوت را به ضعف تبدیل می‌کنند، عنوان کرد: عضویت ایران در سازمان شانگهای، اتخاذ سیاست خارجی متوازن و تعامل سازنده با کشورهای همسایه و سفر رئیس‌جمهور به چین از جمله اقدامات بزرگی است که در راستای منافع ملی در حال انجام است، اما همین اقدام بزرگ اگر همراه با تبیین نباشد چه بسا عده‌ای هیاهو راه بیندازند و با وارونه‌نمایی بگویند منافع کشور نادیده گرفته شد، بهرحال از این اقدامات اساسی کسانی که تقلا می‌کردند، ایران را منزوی کنند عصبانی می‌شوند و اگر این نقاط مثبت به خوبی تبیین نشود، دشمنان با شگردهای جنگ نرم آن را نقطه ضعف جلوه می‌دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اضافه کرد: در انجام برخی از امور چه بسا ممکن است حتی در ذهن دلسوزان نظام شبهه و سوالاتی ایجاد شود که از جمله می‌توان به موضوع مولدسازی اشاره کرد که باید ابعاد مثبت آن و اینکه منابع حاصل از فروش اموال راکد و کم استفاده به طور شفاف در مسیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و بهبود وضعیت اقتصادی کشور استفاده خواهد شد به افکار عمومی و منتقدان دلسوز به روشنی گفته شود.

حسینی ادامه داد: باید همه امور و مسائل کشور پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد تا دشمنان و بدخواهان نتواند به راحتی با جعل و تحریف، در اذهان مردم و جوانان ابهام و شبهه ایجاد کنند.

وی تبیین مسائل تاریخی، تاریخ صدر اسلام و تاریخ معاصر را ضروری دانست و گفت: رضاخان قلدار و محمدرضا شاه ملعبه دست انگلیس و آمریکا بودند و هیچ اراده و اختیاری برای اداره کشور نداشتند و لازم است شرایط آن دوران به خوبی برای افکار عمومی و جوانان و نوجوانان به طور مستند و دقیق بیان شود تا عده ای نتواند آن دوران اختناق، استبداد و تاریک را در اذهان عمومی بزک کرده و زیبا جلوه دهند.

به گفته معاون رئیس‌جمهور، در دوران ستم‌شاهی بسیاری از مناطق کشور حتی از امکانات اولیه محروم بودند و اکثریت مردم در فقر و فلاکت زندگی می‌کردند اما در دوران انقلاب اسلامی علی رغم توطئه‌های فراوان و هشت سال جنگ تحمیلی، خدمات گسترده‌ای در سراسر کشور انجام شده البته کمبودها و کاستی‌هایی هم عمدتا به خاطر سستی و تعلل برخی مدیران در ادوار گذشته بجا مانده که باید با برطرف کردن آن، شرایط مناسب و مطلوبی ایجاد شود و امروز دولت مردمی در این مسیر با جدیت تلاش می‌کند.

حسینی با بیان اینکه در دوره رژیم پهلوی کشورمان در بسیاری از عرصه‌ها از جمله بهداشت و درمان از کشورهای منطقه و حتی کشورهای آفریقایی عقب‌مانده‌تر بود، اظهار داشت: اگر در مواردی اراده‌ای هم برای توسعه وجود داشت، هزاران مستشار خارجی که در ارکان و دستگاه‌های مختلف سیطره داشتند اجازه نمی‌دادند مهندسین و متخصصین کشورمان وارد این عرصه‌ها شوند. بیگانگان صرفاً به دنبال منافع خود بودند و روزانه شش میلیون بشکه نفت کشورمان را می‌گرفتند و در مقابل آن اسلحه و کالاهای مصرفی به کشورمان صادر می‌دادند اما امروز در بسیاری از رشته‌های علمی و فناوری روز دنیا، در رتبه‌های برتر جهانی هستیم و شتاب علمی کشورمان ۱۱ برابر میانگین جهانی است.

وی افزود: اینکه رهبر انقلاب بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تاکید دارند و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را منتشر کردند برای این است که دچار روزمرگی و درجا زدن نشویم و افق‌های بلندی را برای پیشرفت و تعالی مد نظر قرار دهیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای تصور می‌کنند اگر در مقابل قدرت‌های بزرگ و مستکبر کوتاه بیاییم تمام مشکلات بلافاصله برطرف می‌شود، تصریح کرد: همگان دیدند که در مقابل گفت‌وگوها و توافقی که انجام شد، آنها بودند که کوتاه نیامده و نقض عهد کردند همچنان که در گذشته هم قرارداد الجزایر و تعهدات خود با دیگران از جمله روسیه و چین را کنار گذاشتند لذا بسیار ساده‌لوحانه است اگر تصور شود در صورت کوتاه آمدن، تمام مسائل و مشکلات برطرف می‌شود.

حسینی با تشکر از حضور حماسی و باشکوه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: این حضور با شکوه و حماسی حقیقتاً دشمنان و بدخواهان ملت ایران را غافلگیر و شوکه کرد. مردم به رغم تصور دشمنان به خاطر حوادثی که در پاییز رخ داد، احساس تکلیف بیشتری کرده و بیش از دوران گذشته در صحنه حاضر شدند و این حضور نشان دهنده بینش و بصیرت بالای مردم است و این حضور، دشمنان را مثل همیشه ناکام گذاشت.

وی اضافه کرد: حضور بی نظیر و بی بدیل مردم در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب، پشتوانه محکمی برای دولتمردان و دلسوزان و مدیران نظام است که با همت مضاعف برای ارتقای سطح کشور و رفع مشکلات مردم تلاش دو چندان داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز