خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

دشمنان نمی‌توانند اهالی هنر و فرهنگ را از انقلاب و مردم جدا کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۲۹۸

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: غالب هنرمندان کشور به ایران عزیز و آرمان‌های انقلاب اسلامی متعهد هستند و دشمنان نمی‌توانند اهالی هنر و فرهنگ را از انقلاب و مردم جدا کنند.

به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی در دیدار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان خراسان شمالی، این استان را دیار مردمان مومن، انقلابی و دارای بصیرت و بینش بالا و تعلق خاطر به امام راحل و رهبری عزیز توصیف کرد و گفت: استان خراسان شمالی که به تعبیر زیبای رهبری گنجینه‌ معرفت‌ها است از ظرفیت ها و قابلیت های فرهنگی سرشاری برخوردار است و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان و تقویت اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری سبب رونق و شکوفایی شاخص های فرهنگی استان می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در زمان مسئولیت در وزارت ارشاد با توجه به تاکید رهبر فرزانه انقلاب در اواخر دولت نهم مبنی بر رفع مظلومیت از چهره‌ فرهنگ، این حوزه مورد توجه ویژه قرار گرفت و در ۳۱ سفر استانی کارگروه فرهنگ و هنر قبل از جلسات دولت با حضور مدیران ارشد فرهنگی کشور و استان تشکیل شد که منجر به تصمیمات اساسی برای توسعه زیرساخت های عمرانی، تامین امکانات و نیز اختصاص اعتبارات قابل ملاحظه برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاهها و جشنواره ها و تکریم مشاهیر و مفاخر ایران زمین شد و با رویکرد فرهنگی و جهادی دولت سیزدهم امیدواریم با بهبود اوضاع اقتصادی توجه به فرهنگ بیش از پیش شود.

وی با اشاره به اهتمام رئیس‌جمهور به مباحث و برنامه های فرهنگی گفت: دولت رئیسی در شرایطی کار را شروع کرد که حتی منابع کافی برای پرداخت حقوق کارکنان در اختیار نداشت و طرح‌ها و پروژه‌های بی شماری به صورت نیمه تمام، سال‌ها معطل مانده بود لذا تمرکز و اولویت دولت در سال اول به ساماندهی و گره‌گشایی از گرفتاری‌های روزمره مردم معطوف شد و اینک شاهد تحرک و پویایی بیشتر در حوزه فرهنگ هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه غالب هنرمندان کشور به ایران عزیز و آرمان های انقلاب اسلامی متعهد هستند، تصریح کرد: دشمنان نمی توانند اهالی هنر و فرهنگ را از انقلاب و مردم جدا کنند و فضاسازی عده ای در مورد تحریم جشنواره فجر، خللی در عزم و اراده مدیران و بدنه‌ی خانواده بزرگ سینما که عاشق کشورشان هستند و دل در گرو این آب و خاک دارند، ایجاد نکرد و تجربه فتنه سال ۸۸ ثابت کرد که مقابله با نظام مردمی و انقلابی هر چند به پشوانه سردمداران غرب و گروهکهای معاند ره به جایی نخواهد برد و به سرانجام نخواهد رسید.

حسینی توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات فرهنگی در سطح کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: عدالت از شعارهای ماندگار و اساسی انقلاب اسلامی است و بر این اساس باید مناطق گوناگون کشور از امکانات فرهنگی مناسب برخوردار باشند تا شرایط عادلانه برای شکوفایی استعداد ها و ظرفیت‌های فرهنگی در جای جای کشور فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور حضور و مشارکت مردم در فعالیت های فرهنگی و هنری را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: فعالیتهای مردمی در قالب موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی که با انگیزه و استمرار توام باشد باعث رونق و شکوفایی روزافزون تولیدات فرهنگی و هنری می‌شود، لذا حمایت از این گروه‌ها و سمن‌ها همواره باید مد نظر باشد.

وی با اشاره به تاثیر هنر در فرهنگ‌سازی و انتقال مفاهیم متعالی گفت: در قالب هنر می‌توان بسیاری از مفاهیم و مضامین بلند و تعالی بخش را به افکار عمومی انتقال داد و اقدامات مثبت و تاثیرگذاری را در جامعه رقم زد. معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اگر اهالی فرهنگ و هنر در مسیر منافع ملی و اصول و ارزش‌های اصیل ایرانی و اسلامی فعالیت کنند، به یاری خداوند آثار ماندگار و اثربخشی تولید خواهند کرد و مردم و مسئولان نیز قدردان زحمات آنان خواهند بود. در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گزارشی از ظرفیت‌های استان در حوزه فرهنگ و هنر و برنامه‌های در دست اقدام ارائه کرد.

همچنین اساتید و نمایندگان جامعه خوشنویسی، سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و موسسات قرآنی استان در سخنانی دغدغه ها و پیشنهاداتی در حوزه فعالیت خود با وی معاون پارلمانی رئیس جمهور در میان گذاشتند.

حسینی همچنین پانزدهمین نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر را افتتاح و از آثار ارائه شده در این نمایشگاه بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز