خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از ۲ هزار تن ظرفیت‌سازی تولید ماهی در استان انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۸۰

مدیرکل شیلات لرستان گفت: بیش از ۲۰۰۰ تن ظرفیت‌سازی تولید ماهی در استان انجام شده است.

کیارش بیرانوند در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که بعد از انقلاب برای ما ایجاد شد سدهای ساخته شده در استان بود، اظهار کرد: بیش از ۹ سد بزرگ و کوچک در استان داریم که ظرفیت خوبی برای آبزی‌پروری به ویژه پرورش ماهی در قفس هستند.

وی افزود: در استان‌های دیگر به صورت صید گله‌ای کار می‌کنند ولی ما پرورش ماهی در قفس را در استان ترویج دادیم که یکی از ظرفیت‌های خوب ما است و می‌شود بیش از ۵۰۰۰ تن ماهی در قفس را در استان پشت این سدها تولید کرد.

مدیرکل شیلات لرستان تصریح کرد: ما در سال‌های گذشته مجوزهایی را صادر کردیم که طبق آن‌ها بیش از ۲۰۰۰ تن ظرفیت‌سازی در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: به دلیل تغییر ماهیتی که در سدها داریم دنبال جابجایی مجوزهای صادر شده هستیم اما در حال حاضر بیش از ۳۰۰ تن ماهی در قفس های مان داریم و مجوزهای جدیدی را در سدهای بزرگی مانند سیمره و رودبار صادر کردیم که آن‌ها را به زودی فعال خواهیم کرد که بتوانیم از آب استان بهره‌وری خوبی داشته باشیم.

بیرانوند خاطرنشان کرد: امروزه تولید محصولات شیلاتی در کشور نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ برابر شده است، در حوزه تولید ماهیان سردآبی ایران با تولید بیش از ۱۶۰ هزار تن ماهی قزل‌آلا مقام اول دنیا را به دست آورده و کشورهایی مانند ترکیه و شیلی بعد از ایران در رتبه‌های دوم و سوم جای دارند.

مدیرکل شیلات لرستان بیان کرد: براساس آمار فائو ایران رتبه نوزدهم آبزی‌پروری و رتبه بیست و هشتم صید در جهان را دارد اما در زمینه پرورش ماهیان سردآبی در آب‌های شیرین جایگاه نخست دنیا را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز