خبرگزاری کار ایران

سامانه بارشی جدید وارد استان مرکزی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۶۱۰

معاون پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی نشان می‌دهد سامانه بارشی جدید از عصر امروز (سه‌شنبه) از نوار جنوب وارد این استان می‌شود و فعالیت خود را در استان آغاز می‌کند و تا اواخر وقت به تدریج سایر مناطق نیز تحت تأثیر فعالیت این سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا مرادی افزود: فعالیت این سامانه بارشی تا چهارشنبه شب ادامه دارد و در برخی از ساعات موجب بارش برف و افزایش سرعت باد در مناطق کوهستانی و مستعد و همچنین موجب برف و باران و گاهی وزش باد در مناطق گرمتر می‌شود. به دلیل افزایش سرعت باد در مناطق مستعد و کوهستانی احتمال کولاک برف در برخی از ساعات دور از انتظار نیست.

وی به خصوص وضعیت هوایی استان مرکزی در روزهای آینده اشاره داشته و ادامه داد: با عبور سامانه بارشی از فردا شب (چهارشنبه)، دمای هوا روند کاهشی دارد و این شرایط دمایی تا اوایل هفته آینده تداوم دارد. همچنین در روز پنجشنبه سرعت وزش باد در استان مرکزی تشدید خواهد شد که به دلیل پوشش برف بر روی زمین، در برخی مناطق مستعد و کوهستانی می‌تواند منجر به کولاک برف شود.

معاون پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی همچنین در خصوص بروز پدیده مه به دلیل بارش برف و برودت هوای ایجاد شده در استان، اظهار داشت: به دلیل وجود رطوبت کافی و سرمای هوا، حداقل طی 3 روز آینده پدیده مه در مناطق مستعد موجب کاهش دید افقی در برخی ساعات به ویژه ساعات سرد شبانه‌روز می‌شود.

مرادی با اشاره به حجم بارندگی‌های ایجاد شده در سال زراعی جاری در استان مرکزی، تصریح کرد: 111.6 میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (بازه زمانی ابتدای مهر ماه سال جاری) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز