خبرگزاری کار ایران

مدیر بنادر ودریانوردی گلستان خبرداد:

پیشرفت ۵۸ درصدی عملیات احیای خلیج گرگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۹۶۶

مدیر بنادر ودریانوردی استان گلستان از پیشرفت ۵۸.۴ درصدی عملیات احیای خلیج گرگان خبر داد.

به گزارش ایلنای گلستان، نوراله عباسی اظهار کرد: از یک میلیون و ۱۶۰ هزار متر مکعب لایروبی که قرار بود انجام شود تاکنون ۷۱۲ هزار و ۶۶۳ مترمکعب آن محقق شده است. طول کانال برای لایروبی ۸.۸ کیلومتر و عمق آن یک و نیم متر است.

وی ادامه داد: پیمانکار اجرای طرح لایروبی قرارگاه خاتم الانبیا بوده و مبلغ قرارداد برای اجرای این کار ۲۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص داده شده است و با تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر موافقت شده است.

خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر است و تداوم زندگی بسیاری از جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.

شهریور پارسال اعلام شد سی درصد خلیج گرگان خشک شده است و احتمال دارد فاجعه دریاچه ارومیه در خلیج گرگان هم تکرار شود.احیای خلیج گرگان مطالبه‌ای بود که حالا روند اجرای آن آغاز شده است و باید منتظر بود تا عملیات لایروبی که یکی از اقدامات لازم برای احیای آن است چه نتیجه‌ای را در پی خواهد داشت.

برای ساحل نشینان گلستانی که عمده مشاغل آن‌ها مرتبط با دریا است احیای خلیج گرگان اهمیت فراوانی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز