خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خبر داد؛

پوشش 100 درصدی شهرها باگاز طبیعی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۹۷۰

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: گازرسانی شهری در استان با پوشش 100 درصدی و گازرسانی روستایی با پوشش 99.8 درصدی انجام شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدصادق محبی‌نظر با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در مقطع فعلی، ابراز کرد: اینکه در زمستان سختی که داشتیم و مسئله ملی گاز (که در سطح کشور شاهد ناترازی بودیم) با تلاش همکاران ما حتی یک روز اُفت فشار و قطعی گاز رخ نداد، مسئله‌ای است که از اصحاب رسانه انتظار داریم آن را تبیین و تشریح کنند.

وی در ادامه سخنان خود به گازرسانی به شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: گازرسانی شهری با پوشش 100 درصدی و گازرسانی روستایی با پوشش 99.8 درصدی در استان انجام شده است؛ به‌طوری که از یک‌هزار و 75 روستای استان، به یک‌هزار و 44 روستا گازرسانی شده و فقط 31 روستا گاز ندارند.

محبی نظر گفت: برای روستاهای زیر 20 خانوار نیز از فرمانداری‌ها استعلام گرفته شده ‌که گازرسانی شوند. خوشبختانه امسال به روستای نادرآباد و حیدرآباد در شهرستان اسدآباد گازرسانی شده و روستاهای بالای 10 خانوار درحال ثبت درخواست هستند.

محبی‌نظر سپس از افتتاح پروژه‌های گازرسانی در دهه فجر خبر داد و گفت: گازرسانی به 58 واحد تولیدی و دو روستای مذکور اسدآباد با اعتبار 10 میلیارد و 584 میلیون تومان، در دهه فجر افتتاح خواهند شد.

وی متذکر شد: ‌عملیات گازرسانی به چهار روستای دمیرچی، آقچه لوچه، قشلاق پیرحیات و چشمه ولد نیز در ایام دهه فجر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه با اشاره به ‌ قطعی گاز در برخی ادارات، اظهار کرد: اداراتی که دمای محیط آن‌ها بیش از دمای آسایش بوده و الگوی مصرف گاز را رعایت نمی‌کردند، پایش شدند و گاز آن‌ها را قطع کردیم؛ گاز برخی از ادارات به مدت 24 ساعت قطع ‌و با اصلاح الگوی مصرف، مجدداً وصل شد. البته ذکر این مسئله نیز حائز اهمیت بوده که پایش ادارات در دستور کار هرساله شرکت گاز است.

محبی‌نظر در خصوص محدودیت گاز صنایع و واحدهای تولیدی استان نیز توضیح داد: محدودیت در واحدهای تولیدی به معنای توقف فرآیند تولید نبوده، بلکه از دیدگاه پدافند غیر عامل واحدهای تولیدی مکلف هستند سوخت دوم (مایع) تأمین کنند. در استان نیز واحدها اقدام به تهیه سوخت دوم کرده و هر میزان که نیاز داشتند، توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به آن‌ها تخصیص داده شد.

وی قطع گاز جایگاه‌های CNG استان همدان را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: براساس بند 16 مصوبه هیئت وزیران در راستای تعادل و پایداری شبکه سراسری گاز، دستور مرکز دیسپاچینگ برای همه لازم‌‌الاجرا است که البته منجر به تعطیلی مطلق نبوده و در برخی مناطق با ترافیک مواجه بودیم؛ در استان با توجه به صرفه‌جویی‌ رخ‌داده در این بخش و تعطیلی برخی از جایگاه‌ها، چیزی حدود 40 درصد در این راستا (طبق مصوبه) اقدام شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در ادامه ‌به حوادث ناشی از گاز در استان نیز اشاره و اذعان کرد: گاهی دستگاه‌های حفار با شبکه و انشعابات گاز برخورد می‌کنند که در سال‌ جاری 10 مورد از این سوانح داشتیم؛ حوادث منجر به فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان نیز هشت مورد بوده است.

محبی‌نظر به راه‌اندازی واحد B نیروگاه شهیدمفتح نیز گریزی زد و گفت: واحد B نیروگاه اورهال شده بود و برای راه‌اندازی مجدد نیاز به تخصیص 600 هزار متر مکعب گاز داشت تا بتواند شبکه سراسری برق را تأمین کند؛ بر این اساس صرفه‌جویی گاز در استان با تعطیلی چهار هزار و 800 اشتراک مدارس و ادارات، به تخصیص گاز نیروگاه کمک کرد و با این وصف 250 مگاوات برق به شبکه سراسری کشور وارد شد.

وی یادآوری کرد: نیروگاه شهیدمفتح روزانه پنج میلیون و 500 هزار متر مکعب گاز مصرف کرده است، ضمن اینکه از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و 67 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاه اختصاص داده شده که 14.51 درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز