خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان خبر داد

بدهکاری 19میلیارد و نیم میلیون تومانی جایگاه های سوخت سی ان جی به شرکت گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: در سطح استان 45 جایگاه سوخت گاز وجود دارد که 19 میلیارد و نیم میلیون تومان به شرکت گاز بدهکار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان به جایگاه‌های سی ان جی در سطح استان اشاره کرد و افزود: در سطح استان 45 جایگاه سوخت گاز طبیعی فعالیت می‌کنند که 19 میلیارد و نیم میلیون تومان به شرکت گاز بدهکار هستند که دو جایگاه متعلق به شهرداری ملایر و نهاوند بیشترین بدهی را داشته و هنوز علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد موفق به دریافت مطالبات خود نشده‌ایم.

سید محمد مهدوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: در سطح استان همدان تمام 29 شهر واقع در 9 شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده و از تعداد یک هزار و 82 روستای  استان نیز تعداد 896 روستا به شبکه ملی گاز طبیعی متصل هستند.

مهدوی به تعداد مشترکین گاز شهری و روستایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعداد مشترکین گاز استان به 543 هزار مشترک ارتقاء یافته که سهم روستاها 43 درصد است.

وی با بیان اینکه 505 هزار و 223 خانوار شهری و روستایی مشترک شرکت گاز استان هستند، اظهار کرد: یک هزار و 873 واحد صنعتی و کشاورزی نیز مشترک شرکت گاز هستند و در کل تعداد 541 هزار و 710 مشترک در سطح استان داریم.

وی مصرف روزانه گاز استان را 11 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در فصل زمستان مصرف گاز به 13 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد و مصرف گاز استان نسبت به سال گذشته 10.3 درصد رشد داشته که این رشد به خاطر مصرف نیروگاه مفتح بوده و دیگر بخش‌ها رشد نداشته‌اند.

وی اظهار کرد: یک هزار و 16 روستای استان که قابلیت گاز رسانی دارند چراکه خانوار آنها بیش از 15 خانوار بوده و در حال حاضر نیز 87 روستا در دست اقدام برای گازرسانی است و با احتساب روستاهای در دست اقدام،983 روستا دارای نعمت گاز طبیعی با 99.4 درصد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته 64 روستا به شبکه ملی گاز طبیعی متصل شدند تصریح کرد: 33 روستای استان که بیش 10 تا 17 خانوار دارند نیز برنامه ریزی شده و با انتخاب پیمانکار بحث گازرسانی به این روستاها نیز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در سطح استان همدان 941 ایستگاه گاز داریم گفت: در طی هشت ماه سال جاری 380 کیلومتر شبکه گاز شهری و روستایی، پنج هزار و 900 انشعاب و 504 مشترک جدید نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه یک هزار و 562 کیلومتر مکعب مصرف گاز استان است عنوان کرد: امسال 46 روستا با سه هزار خانوار در قالب 22  پیمان با 120 میلیارد ریال اعتبار گازرسانی می‌شوند.

وی به اعتبارات شرکت گاز استان در سال 94 اشاره کرد و افزود: بودجه مصوب امسال 88 میلیارد تومان بوده که تاکنون 55 میلیارد تومان جذب شده که 33 میلیارد تومان فقط بازپرداخت تسهیلات بانکی بوده است.

مهدوی به مصرف گاز در نیروگاه مفتح نیز پرداخت و گفت: این نیروگاه در سال گذشته 111 میلیون متر مکعب مصرف داشته که امسال به 260 میلیون متر مکعب مصرف داشته که تأمین این حجم از گاز برای نیروگاه به خاطر تأمین گاز در بالادستی بوده و هیچ محدودیتی برای ارائه گاز به نیروگاه و مشترکین ندرایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان افزود: بعد از نیروگاه شهید مفتح، سیمان هگمتانه و سیمان نهاوند در بخش صنعتی بزرگترین مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان هستند.

وی به صدور سه میلیون و 543 هزار و 614 صورت حساب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 94 نیز تاکنون دو میلیون و 873 هزار و 23 صورت حساب صادر شده است.

مهدوی از جابجایی 962 علمک در استان و جمع آوری 534 علمک نیز جمع آوری خبر داد و تصریح کرد: حجم بخشودگی مصرف گاز در مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی، دارالقرآن‌ها، منازل علما در روستاها و... امسال سه میلیون متر مکعب با 257 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: امسال اشتراکات رایگان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مراکز مذهبی نیز 840 مورد با 180 میلیون تومان هزینه مصرف بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شرکت گاز استان از مشترکین 108 میلیارد تومان بدهی معوقه دارد عنوان کرد: 24 میلیارد تومان از نیروگاه شهید مفتح، 33.3  میلیارد تومان از بخش صنعتی عمده و صنایع کشاورزی، 4.2 میلیارد تومان از آموزش و پرورش و مراکز ورزشی، 54.8 میلیارد تومان از آجر پزی‌ها و مرغداری‌ها بستانکار هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال 94 هیچ گونه افزایش بهای گاز ندرایم بیان کرد: استان همدان جزو اقلیم سرد بوده و در دسته بندی کشور در منطقه یک که استان‌های سرد است قرار دارد.

کد خبر : ۳۲۷۷۰۰