خبرگزاری کار ایران

۱۰ خدمت بیمه‌ای «سرمد» به صنعتگران و معدنکاران/ چتر حمایتی «سرمد» بالای سر خطرات جانی و مالی تولید

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۵۹۸

شرکت بیمه سرمد با طراحی ۱۰ خدمت بیمه‌ای به جامعه صنعتی و معدنی کشور اعلام آمادگی کرد تا خطرات جانی و مالی احتمالی بخش تولید را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد.

 چتر حمایتی بیمه درصنایع کشور نقشی نادیده گرفتنی نیست. شرکت های بیمه از نهادهای مهم در بازار سرمایه هستند که در کنار دیگر نهادهای مالی در امر تهیه و تخصیص سرمایه و کمک به تامین مالی واحدهای اقتصادی کمک می کنند. شرکت بیمه سرمد که پشتوانه بزرگی مانند بانک صادرات ایران دارد، در بسیاری از شاخص‌ها جزو ۱۰ شرکت برتر بیمه ایران است و بر اساس رتبه‌بندی سازمان مدیریت صنعتی، جوان‌ترین شرکت در میان ۱۱ شرکت برتر این صنعت، بر اساس ۳۳ شاخص تجمیعی است.

این شرکت که ضریب توانگری مالی خود را به ۱۴۷ درصد افزایش داده، با تعریف بیمه‌های مهندسی دوره ساخت از جمله «بیمه تمام خطر پیمانکاران CAR » پروژه‌های سازه‌ای را از تاریخ شروع تا زمان تحویل به کارفرما با توجه به ارزش قرارداد، در مقابل هرگونه خسارت ناشی از حادثه، تحت پوشش قرار می‌دهد.

این شرکت بیمه‌ای مدعیست خسارت‌های مادی، جرح و صدمات بدنی وارد شده به اشخاص ثالث حین اجرای پروژه و هزینه‌های پاکسازی محیط از ضایعات ایجاد شده در اثر حادثه نیز در این بیمه‌نامه قابل پرداخت است. مجریان پروژه‌های ساختمانی از قبیل سازه‌های مسکونی، تجاری و یا صنعتی، بیمارستان، هتل، تونل، پل، جاده، سد، تاسیسات آب رسانی، نیروگاه، تاسیسات بندری و عملیات عمرانی، می‌توانند از بیمه تمام خطر پیمانکاران استفاده کنند.

 

بیمه‌ای برای جلوگیری از خطر نصب

از سویی این شرکت با تعریف خدمات بیمهای مانند «تمام خطر نصب EAR» تاسیسات و ماشین‌آلات از زمان شروع نصب و تا پایان مراحل نصب و آزمایش، در برابر هرگونه خسارت ناشی از حادثه و خطای عوامل اجرایی تحت پوشش قرار داده که بنا بر سیاست‌های این شرکت، کلیه خسارت‌ها به ارزش تجهیزات، هزینه‌های حمل‌ونقل، هزینه‌های گمرکی و نیز هزینه‌های جمع‌آوری ضایعات ناشی از حادثه، قابل پرداخت است. کارخانه‌ها و واحدهای مختلف در همه رشته‌های صنعتی و تولیدی، نیروگاه‌ها، خطوط لوله انتقال نیرو، تاسیسات مخابراتی و تلویزیونی، تاسیسات ذوب آهن و فولادسازی، راه‌آهن، خطوط نفت، گاز و پتروشیمی و پالایشگاه‌ها می‌توانند از بیمه تمام خطر نصب استفاده کنند. همچنین خسارت‌های مادی، جرح و صدمات بدنی وارد به اشخاص ثالث در حین اجرای کار نیز می‌تواند در این بیمه تحت پوشش قرار بگیرد.

شرکت بیمه سرمد که در ۳۱ مرکز استان شعبه دارد، خدمات بیمه‌ای برای «تجهیزات و ماشین آلات پیمانکاران CPM» تعریف کرده که ابزار کار پیمانکاران مجری پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بیمه می‌شوند و خسارت فیزیکی وارد به دستگاه‌هایی مانند لودر، بولدوزر، سایدبوم، جرثقیل، دستگاه جوش، پمپ، کمپرسور و... را به صورت تمام خطر، فقط در محیط کارگاه تحت پوشش قرار می‌گیرد. در این بیمه، خطراتی مانند سیل، زلزله، صاعقه، تصادم، سرقت، آتش‌سوزی، افتادن از بلندی و ریزش کوه و تونل و... جز حوادث تحت پوشش قرار هستند.

 

کاهش ریسک در صنعت با استفاده از خدمات بیمه‌ای

«بیمه شکست ماشین‌آلات MB» نیز خسارت‌های فیزیکی، ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی ناشی از شکست ماشین‌آلات و شکست ابزارهای مکانیکی و الکتریکی را جبران می‌کند. در بیمه شکست ماشین‌آلات، هزینه جایگزینی ماشین‌آلات و یا تاسیسات تحت پوشش قرارمی‌گیرد، بنابراین مواردی مانند هزینه حمل، حقوق و عوارض گمرکی، هزینه نصب و کارهای ساختانی نیز می‌تواند تحت پوشش قرار گیرد. شرکت بیمه سرمد با ارائه «بیمه فساد کالا در سردخانه DOS» خسارت‌های وارد به مواد یا کالاهای انبار شده در سردخانه را که به دلیل بروز اشکال در سیستم تبرید سرخانه اتفاق می‌افتد، تحت پوشش قرار می‌دهد.

از سویی این شرکت بیمه‌ای برای مواقعی که اگر تولیدکننده با شکست ماشین‌آلات، خط تولید یک کارگاه یا کارخانه با توقف ناخواسته مواجه شود، سود از دست رفته ناشی از وقفه در کار، خدمات بیمهای تعریف کرده با عنوان «بیمه عدم النفع ناشی از شکست ماشین آلات lMLOP » که بیمه عدم‌النفع به همراه بیمه‌نامه شکست ماشین‌آلات ارائه می‌شود.

«بیمه انرژی (نفت، گاز، پتروشیمی)» خدمت بیمه‌ای دیگری است که سرمد برای صنایع انرژی‌بر کشور تعریف کردع که انواع پوشش‌های قابل ارائه در بیمه‌های انرژی در دو بخش خشکی و دریایی نیز می‌شود.

شرکت بیمه سرمد که با بیش از ۵۰۰ کارگزار بیمه حقیقی و حقوقی در سراسر کشور همکاری دارد، با تعریف «بیمه مسوولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان» یک راه‌حل مناسب طراحی کرده که کارفرمایان با پرداخت حق بیمه اندک، مسئولیت خود را در مقابل خسارت‌های جانی وارد به کارکنان (فوت، نقص عضو و هزینه پزشکی) بیمه کنند. این نوع بیمه‌نامه، برای واحدهای خدماتی، تولیدی و صنعتی، پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و سازندگان پروژه‌های ساختمانی ارائه می‌شود.

«بیمه مسوولیت متصدیان حمل‌ونقل داخلی و زمینی» نیز شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل داخلی را که موظفند محموله‌هایی را که توسط ارسال‌کنندگان و یا صاحبان کالا جهت حمل به مقاصد موردنظر به آنها صحیح و سالم به مقصد برسانند، مورد حمایت قرار داده و جبران خسارات وارد به محموله در اثر وقوع خطرات متعدد از جمله تصادف، واژگونی، آتش‌سوزی و ... را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده است.

بنا بر این گزارش، شرکت بیمه سرمد با طراحی «بیمه مسئولیت تولیدکنندگان کالا» نیز متعهد شده که خطرات جانی و مالی وارد به مصرف‌کنندگان و اشخاص ثالث را که ناشی از عدم ایمنی، عیب و نقص کالای تولیدی توسط بیمه‌گذار ایجاد شده است، جبران کند که این بیمه‌ شامل تولیدکنندگان عایق‌های رطوبتی، لوله و اتصالات پلی‌اتیلن و پلی‌پروپلین، انواع ماشین‌آلات صنعتی، آسانسورها، بالابرها، جرثقیل‌ها و انواع لوازم خانگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز